Död skärm - vägrar startas om

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av DJKaram, 14 januari 2011.

1. DJKaram

DJKaram Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    jag lyckas inte stänga av/reboota min X10 mini.

Jag kör Android 2.1, och inget annat konstigt. Har funkat bra i 2 månader sedan uppgraderingen.

Det började med felmeddelande om fel på minneskortet tidigare idag... det stod bara nåt i stil med "felsöker minne", stängde av den, startade om och ett par timmar senare när jag försökte lyssna på musik eller titta på bilder kunde den inte hitta materialet... själva musikspelare hängde sig ett par gånger, provade döda alla andra progam även med Task Killer.
    Så jag tänkte reboota den, höll inne knappen, bekräftade nerstängning, sedan snurrade progressikonen runt och runt utan att nånsin stänga av telefonen.

Nu är även skärmen nersläckt, inget händer när man håller in on/off-knappen. Dock verkar telefonen vara på egentligen för den svara på volym+ knappen.
    Men som sagt, skärmen är död... och jag kan ju inte ta ut batteriet.

Och SonyEricsson support är stängd till måndag... jippiii.. så snälla nån som vet hur fasen man kan reboota skiten?

2. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Håll inne mitten-knappen samtidigt som du trycker på power-knappen så ska mobilen starta om. Detta motsvara som att ta ut batteriet på mobilen. Hoppas att detta löser ditt problem.

DJKaram gillar detta.
  3. 2444ever

2444ever Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Kanske något fel med minneskortet?
    Har du möjlighet att testa något annat minneskort för o se om det är det.
    Testa även om du kan läsa minneskortet i någon annan enhet.

DJKaram gillar detta.
  4. Richi

Richi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

DJKaram gillar detta.
  5. DJKaram

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Stort tack Richi! You're a lifesaver :) Det fungerade direkt. Efter omboot verkar allt fungera igen. Tack så jättemycket!!!

Fick mig att tänka på hur illa det kan gå när en mobil bara tvärdör sådär och man är på resande fot, lite besviken på kvaliteten på X10 mini måste jag säga, eller rättare sagt det faktum att man inte kan ta ut batteriet som man normalt hade kunnat göra på andra telefoner.

6. DJKaram

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, jag har förvisso haft konstigheter med telefonen och minneskortet, spontana "ejects", som jag skrivit om här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14076. Men trots allt har det fungerat bra sedan 2.1 uppgraderingen, och all data finns kvar så jag tror fortfarande felet är i hårdvaran (glapp?)/mjukvaran. Sandisk 16GB är nog det vanligaste folk använder i den telefonen misstänker jag. Och det var fler än jag som haft problemet med dessa ofrivilliga "ejects".
    Jag kan testa med originalminneskortet som följde med telefonen men den är bara 2GB så det är inget man kan använda på riktigt en längre tid när man har all viktig data på det andra kortet.

Tack för svaret!

7. DJKaram

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, jag har inte haft några problem med den på de 7 månader jag använt telefonen faktiskt, men du har rätt angående alarm, där var jag försiktig så jag inte dödar den processen av misstag :)
    Ska läsa på din länk, tack för tipset!