Problem: DÖD TELEFON

Discussion in 'One X - Allmänt' started by mrphille, Oct 15, 2013.

1. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaha, så hände det som inte fick hända. Telefonen låg på laddning med browser igång samtidigt som ett inkommande samtal. Skärmen frös. Det gick inte att göra något, skärmen "frusen" och inga knappar reagerade. Snackade med HTC support som tipsade om soft restet, dvs hålla in Power i ca 10 sek. Skärmen blev svart och sen ingenting... FIck tips om att göra återställning via volym ned + Power, volym upp + Power, volym upp och ned + Power, plugga in i usb i dator, göra ovan både med störm från vägg, annan laddare och via usb. Men fortfarande död. Batteriladdarled helt död, ja hela telefonen helt död.

Det tråkiga är att jag inte kunnat göra backup på något, hela familjens sommarbilder gone plus en del annat viktigt. Har så klart lärt mig en läxa att ständigt göra backup och ladda upp bilder till dropbox eller liknande.

Innan den nu går på service en 4:e gång, är det någon som sitter på ett tjyvknep? Finns det något sätt att åtminstone få tillbaka bilderna? Antar att inte ens servicefirman kan återskapa/dra ut bilderna va?

Faktiskt riktigt jävla ledsen. När HOX funkar är den grym, men 4 ggr på 18 mån är inte ok...

/Frustrerad Phille

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Byt till en fungerande laddare och kabel, låt telefonen ligga i en dag ansluten till laddaren och se vad som händer.

mrphille likes this.
  3. mrphille

MINA ENHETER

Har laddat hela natten, problemet var att den i princip var fulladdad när den frös. Skall prova att ladda ytterligare tills dess jag skall skicka in luren.

Tack iaf!

4. johnconnor

MINA ENHETER

Det är inte ofta det händer att en hox dör men visst det kan ha hänt :ehm:

5. fatfett

fatfett Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

efter senaste uppdateringen 4.2.2 så har min tele börjat dö vid laddning, låser sig som kräver soft reboot & allmänt random restartar. Måste ju vara något som inte är rätt.

Senaste var någon dag sen så pallade jag inte mera och testa factory reset. Igår natt hörde jag vibrationerna och den hade då restartat igen. Idag har den klarat sig fint, var med på jobbet och klarade spela upp massa musik via chrome och har nu fortfarande 40% batteri kvar. Så dåligt batteri tror jag inte på.

6. johnconnor

MINA ENHETER

Verkar som att din telefon blir överhettad..ja vad man kan göra vet jag inte om du redan provade en factory reset. Än att kanske vänta på ännu en uppdatering.

7. mrphille

MINA ENHETER

Efter att ha varit på Deltaservice så är den nu på väg tillbaka. De har bytt en j-la massa saker, räknade till 12 åtgärder. Fått nytt serienummer och IMEI. Oroväckande är att mina gula prickar inte verkar åtgärdade då jag inte ser ngt om skärmen....to be continued!