Problem: Döda/fastnade pixlar?

Diskussion i 'Galaxy S3 Mini' startad av Mint, 1 mar 2013.

1. Mint

Mint Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Har haft min S3 mini i ca en månad nu! Märkte igår när jag kom hem från plugget att där var 2 stycken svarta prickar ungefär mitt på skärmen. tänkte att det var smuts och försökte ta bort det men det var tydligen 2 pixlar som jävlas! Dom har alltså kommit nu efter en månads användande!

Tänkte bara höra om där är fler som har problem med detta? Har hört att Super amolen skärmar ska ha svårt att få pixel fel!

2. T4JZ0N

T4JZ0N Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Hittar inga fel på min efter ca tre månader.
    Ladda ner Dead Pixel Test så du är säker, och gå tillbaka med den om det är så. Det tycker jag inte man ska behöva stå ut med.

(med tanke på att skärmen är så pass liten. Syns ju väldigt tydligt jämfört med en 32+" tv.)

3. Mint

Mint Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Okej! Jepp har kört dead pixel finder och man ser tydligt att där är 2 pixlar som är svarta på alla bakgrunder!

Kommer ju behöva lämna in den på lagning antar jag eftersom det gått över en månad?

4. Kung

Kung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

se det från den ljusa sidan, Anovo är ju i konkurs så nu kanske det åtgärdar felet på en vecka ;)

5. T4JZ0N

T4JZ0N Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag antar att dom är så snåla att det blir lagning trots att byta hela enheten är både snabbare, smidigare och f*n tror att det egentligen är billigare också :P

Hahaha.

6. Mint

Mint Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jaha har kollat lite närmare idag på skitet! Det är inga döda pixlar, Det är DAMM som kommit under skärmen på nått sätt! Det tycker jag är oacceptabelt!