Problem: Döda pixlar

Diskussion i 'Xperia V' startad av Raz, 26 januari 2013.

1. Raz

Raz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag upptäckte just två döda pixlar vid omstart av V:n. Har haft den i femton dagar men enl Telenor går inte "enstaka" döda pixlar under DOA. Så nu får jag snällt vänta på en servicepåse. Surt...

2. pingen

pingen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

se där. märkte en igår på min.

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Döda pixlar borde gå under DOA - men det är ju egentligen upp till verkstaden att avgöra om ÅF inte ser det som ett självklart fall.

Hur många rör det sig om?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

4. Maqqan

Maqqan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Jag chansar på två ... ;)

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

5. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Ämnet har varit upp tidigare och om jag inte minns fel så krävs det minst 3 döda pixlar för att det skall gå på garantin. Men tror som sagt att det finns en tråd under Sony Ericsson Allmänt som behandlar just detta så bara för er att söka.

6. Raz

Raz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Körde pixeltestprogram och hittar nu 3 döda pixlar...

7. Bysseström

Bysseström Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6
    Hade 1 död pixel direkt ifrån kartong fick en ny, tjejen bytte sammanlagt ut 4 st Experia V med döda pixlar. Hon har en död pixel nu också men orkar ej byta igen.

Köpta på Elgiganten.

8. Raz

Raz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

9. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Syns döda pixlar tydligt? Har aldrig varit med om det så jag vet inte. Är det bara en svart pixel?

Tapatalked

10. Raz

Raz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag märkte de döda pixlarna mot den mörka bakgrunden vid omstart. De var ljusgröna(?) eller nåt liknande. Eftersom jag kör med mörk bakgrund syns de lätt nu när jag vet var de är.

11. Raz

Raz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Enl Telenors kundservice på chatten ang vad en DOA är: “Det är när telefonen är helt död när du får den första gångnen.”.

12. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Inte korrekt, det är när telefonen inte är fullt fungerande eller har något fabrikatiosnfel som det går under DOA. One X hade många DOA-fall, t.ex när skärmen flimrade eller när glaset glappade på kanten av telefonen. Telefonen fungerade dock fullt ut ändå.

13. Raz

Raz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jo, jag vet. Men tyckte det var lite kul att kundtjänstmedarbetaren gav ett sånt svar. Jag DOAde en HOX också för övrigt. Återgick till Desire eftersom det verkade vara sånt strul med just One X. Xperia V:n ger ju tyvärr inte heller några högre förhoppningar längre. :-/

14. Raz

Raz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag behöver uppmuntran. Kan inte ni som är nöjda/har fått en fullt fungerande Xperia V göra er hörda?

15. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Visst kan jag det.
    Jag var först av alla här med att ha en V och har inga döda pixlar, haft 1 hängning sedan jag fick telefonen och egentligen inte några andra fel som jag kan härröra till telefonen. Överlag grymt nöjd med telefonen utom en sak, dock inget jag kan klandra Sony för. Jag märkte att skärmen blir DJÄVLIGT smutsig när man tagit bort splitterskyddet. Så med facit i hand så skulle jag givit fan i det.

grodan99 och Raz gillar detta.
  16. Raz

Raz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det lät ju bra iallafall. Jag har splitterskyddet kvar. Min V har visat upp en spontan-omstart (när jag var ute och sprang) och så hänger sig mobildatanätet om och om igen. Telenor säger att de har inte problem med nätet i mitt område och jag har fått nytt sim så det verkar också vara en grej som vilar på telefonens ansvar/samvete. Ena stunden snurrar det på finfint i 20mbit/2mbit och andra 0,0022 mbit eller runt det.

Sedan undrar jag hur de lagar döda pixlar? Sätter de in en helt ny display? Lyckas de då göra mobilen vattentät igen? Vad händer om endast en pixel går sönder igen? Har då verkstan ansvaret? För Sony verkar ju tycka att en mobil med två döda pixlar bara är en struntsak.

17. braxen11

braxen11 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har också Telenor o mitt mobildatanät har också hängt sig mycket dom sista dagarna,
    Får starta om telen var o varannan dag!

18. Raz

Raz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har haft så sedan den 10:e januari när jag plockade ut telefonen. För mig funkar det (oftast) om jag startar om mobildatauppkopplingen, men ibland går det bara att vänta ut det liksom. Oerhört störande är det hur som helst. Vet inte hur många gig data jag bränt på bredbandskollen...

19. Raz

Raz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Läste just det här under "Reparationsdetaljer" i mitt ärende på telenorservice.se: ..."obs!! sony godkänner endast döda pixlar om dom sitter 3 st brevid varandra
    i ett område på 1 cm vi kan inte hitta mer än 1 död pixel."

(Jag hittade minst 3 döda pixlar fast jag mätte ju givetvis inte avståndet mellan dem då jag inte ens hade i min världsbild att det någonsin skulle kunna vara relevant.)

Har inte hört nåt från Telenors kundtjänst ännu men ifall det ovan stämmer och det går efter det vet jag inte vad jag gör...

20. Raz

Raz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jaha. Telenor skickade alltså tillbaka min telefon (efter tre veckor..) till mig, oåtgärdad... Verkstan hade gått på beskrivningen i mitt förra inlägg. Pratade med Sony i fredags och de säger att Telenors verkstan gjort fel. Så nu blir det att felanmäla igen. Sony skickade nån "felkod" direkt till verkstan. SKa beställa ny "service-påse" från Telenor idag. Hoppas det löser sig snart...