Problem: dödar appar av sig själv

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av antstrm, 29 juli 2012.

1. antstrm

antstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjena har lite problem med min hox, ibland när jag ska gå in på någon app, t.ex chrome så dödar den appen direkt när jag startat den, dvs att när jag ska gå in på någon webbsida så stänger hela appen ned och jag måste starta upp den igen. det går helt klart att leva med men undrar om det är någon annan här på forumet som råkat ut för samma bugg?

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Du upplever en FC (Force close) Google Chrome är en även nu fortfarande ett buggigt program.
    Byt webbläsare .. Byt ut de program som inte fungerar, installera om de program som inte fungerar.

Om du upplever att launchern även startar om sig om du trycker på hemknappen har du slut på ram minne.
    Jag kan märka det här om jag inte har Android Assistant igång från play store, ibland får jag rensa manuellt då Sense och även Apex pro launchern startar om sig ibland.
    Sensebaserade romar vill helst ha ca 300mb ledigt ram minne för att inte fastna och lagga.

*Byt ut program
    *Rensa ram minne

Last edited: 29 juli 2012
  3. antstrm

antstrm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

tog bara chrome som exempel men händer med andra program också, men får testa installera om!

4. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

självklart! En ominstallation är ett bra sätt att utesluta alla möjliga fel och problem. Lycka till :innocent:

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Ett till sätt är att rensa en apps cache eftersom det kan vara nåt som "satt sig på tvären"...

Inställningar > Appar > Klicka på appen > rensa cacheminne

6. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har i princip aldrig 300mb ledigt ram och har aldrig upplevt något problem med Apex. Sense vill dock ladda om hela tiden. Enda appen jag haft problem med är SAOL, men det känns som att det är appen det är fel på.

7. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo prova med att rensa Senses cache....;) (tidigare beskrivet hur man rensar en cache)