Fråga: Dödar nätverket

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av ayatollah, 28 oktober 2013.

1. ayatollah

ayatollah Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj! Jag har lite funderingar, ny för Android och Samsung. Fick idag en av jobbet, så jag tänkte att det kan väl vara värt att testa. Jag är dock egentligen en Apple-fanboy, men jag dömmer ingen ;)

Mitt problem kommer när jag ska ladda Samsungen med WiFi igång, då sänker den hela nätverket, först trodde jag bara att det var när jag kopplade in den med USB, men upptäckte sedan att den även händer när jag kopplar den till en vanlig strömkälla. Jag kör en Macbook Pro med mobilt bredband och Macbooken gör ett Ad-hoc-nät till mina wifi-enheter. Någon som varit med om något liknande? Jag har gått igenom de inställningar jag hittat i telefonen, WiFi-hotspot är av, USB-teathering är av, Kies är av. Vad mer kan man leta efter?

2. Abaddon

Abaddon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kanske helt off här men hade en router där själva strömadaptern gått sönder och störde ut mitt wifi. Testa med en annan laddare?

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

3. DaddyCool

DaddyCool Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Inget svar, men.. det där låter väl mer som ett Apple-problem?
    Tips; ladda inga mobila enheter via usb, om inte datorns USB-uttag är en "charger", vilket få är. Du får kortare laddtid, och ofta länge batteritid med origianlladdare.