dölja statusraden i landskapsläge

Diskussion i 'Blade' startad av perakesson, 11 feb 2011.

1. perakesson

perakesson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej alla! Jag njuter att åter ha Blade efter service (som inte gjorde nån skillnad, men det är ok). Jag kör nu stock 2.1 med ADW.Launcher. Byter nog snart till någon 2.2.

Jag skriver ofta texter i landskapsläge. Det funkar bra. Med iPhone skrev jag resedagböcker i landskapsläge, med appen Quickoffice. iPhone döljer då automatiskt statusraden när jag vrider till landskapsläge. Därmed syns hela 8 textrader i mitt dokument (liten font) så att jag har överblick.

Men Android behåller statusraden synlig i landskapsläge när jag skriver text, så att jag endast ser två rader av texten jag skriver. Går det att dölja statusraden, dvs få fullskärmsläge?
    Jag har googlat efter lösningar men inte hittat.

Går detta att göra i 2.2? Eller 2.3?

Jag misstänker att det är appen som bestämmer om det ska bli fullskärmsläge, så är det ju med t.ex. Angry Birds. Jag har även letat efter texteditorer/ordbehandlare för Android som arbetar i fullskärmsläge, dvs döljer statusraden, men endast hittat Thinkfree som kostar 98 kr
    http://www.androidzoom.com/android_applications/productivity/thinkfree-write-wordprocessor_rkn.html
    .

Några andra tips?

Edit:
    Jag har hittat en till app som tillåter redigering i landskapsläge med dold statusrad, OfficeSuite Pro, trialversionen är gratis, annars för 96 kr.

Last edited: 11 feb 2011
  2. Slaneby

Slaneby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Om du inte störs av permanent gömd statusbar,
    gå in i på settings på ADW och klicka "hide statusbar"

3. perakesson

perakesson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack det har jag provat. Hjälper ej. Det döljer statusraden i findern. Men i appen kommer den tillbaka, prova t.ex. Anteckningar.