Gav min platta till fadern då jag gått över till 10.1".
Den snurrar på med Overcomes Kratos rom. Kör på 1.2ghz. Största anledningen till den kör på Kratos är att jag är lat och att Kratos fungerar bra och att jag har möjlighet att radera den appar som inte används så det blir mindre för min fader att fundera över :-). Även möjligheten att ta en backup och kunna återställa allt om han skulle lyckas med något dumt.
Det plattan används till är som GPS i bilen då jag köpte till ett fäste från Brodit som förövrigt fungerar riktigt bra och håller fin kvalitet. Är Google Navigator som används då det är så lätt att använda + gratis. Men tror han för det mesta kör Radardroid.
Annars så brukar han använda den till att surfa och kolla blocket då han är ute i stugan. Han har så sakta börjat använda fler appar som tex Biltema, eniros sjökort, google maps mm. Tror också han kollar spel resultat genom svenska spels app och att på söndagar tillsammans med kaffet så kollar han den lokala tidningens hemsida då det inte kommer någon papperstidning.
Är faktiskt lite förvånad att den fortfarande fungerar efter 1års använande. Och att fadern har lärts sig den och brukar imponera på sina arbetskamrater trots att han inte är data eller pryl intresserad.
Det enda som man varit less på är att det tog så lång tid innan den fick en mjukvara som fungerar som det är tänkt. Men nu så är det en pryl som jag kommer behålla tills den går i graven.
Last edited: Nov 12, 2011