Dött i detta forumet :(

Discussion in 'Samsung' started by modstar, Nov 10, 2011.

1. modstar

modstar Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Skrivs inte så mycket här längre, hur går det för er med era tabbar?

Vad använder ni dom till ?

Funkar dom bra?

Har ni annat än stock installerat? isånnafall vad :)

Ja ni kan väl fylla på :)

Själv använder jag den till att surfa med lite då och då, och visa bilder/filmer från min mobil och systemkamera och något spel :P

2. sm0pjr

sm0pjr Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telia x 2
    Telefon:
    Sony Xperia X Dual F5122

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia x 2
    Telefon:
    Sony Xperia X Dual F5122
    ROM:
    7.0
    Info:
    Bra telefon med 2xSIM
    Platta:
    Nexus 10
    ROM:
    5.0.2
    Info:
    Bästa Tablet jag någonsin ägt.
    Platta 2:
    Samsung S3 SM-T825
    ROM:
    7.0
    Info:
    Värdig efterföljare till min N10:a
    Hej
    QL med lite traffik i forumet :-)

Jag använder min TAB dagligen för att googla, wikipedia (är det ett ord? :-) ) läsa e-böcker samt Navigera med när jag kör bil (Perfekt som GPS-navigator)
    Spelar dock sällan och om det händer så är det mest patiens eller Mouse Trap.

Körde diverse Overcom Rom länge och tycker fortfarande det är det bästa och snababste rommet för Tabben, men då ÅÄÖ inte stödjs i orginal tgb och jag har ett HW-docka med Svenska tecken, så kör jag numera senaste Stock GB-rom istället.

Är fortfarnde väldigt nöjd, batteritid på ca 35 timmar utan laddning som bäst, men laddar den ändå nästan varje natt.

Det enda som gör att jag sneglar på något nytt med större skärm, är att skärmen har krympt (eller om det är min syn :-) ) då jag tycker att vissa Tidningsmagazin som jag köper och läser på plattan är svårläsliga utan att zooma in ibland, vilket gör att man måste zomma ut igen innan man kan vända blad :-) , en bagatell kan tyckas men irriterande i längden..

Jag hoppas höra från fler TAB-kollegor ...

3. modstar

MINA ENHETER

Tack för svar :)

En uppföljare ska ju vara kanske en 10" med samma videostöd osv lika grym med andra ord :) tycker jag.

4. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Gav min platta till fadern då jag gått över till 10.1".

Den snurrar på med Overcomes Kratos rom. Kör på 1.2ghz. Största anledningen till den kör på Kratos är att jag är lat och att Kratos fungerar bra och att jag har möjlighet att radera den appar som inte används så det blir mindre för min fader att fundera över :-). Även möjligheten att ta en backup och kunna återställa allt om han skulle lyckas med något dumt.

Det plattan används till är som GPS i bilen då jag köpte till ett fäste från Brodit som förövrigt fungerar riktigt bra och håller fin kvalitet. Är Google Navigator som används då det är så lätt att använda + gratis. Men tror han för det mesta kör Radardroid.

Annars så brukar han använda den till att surfa och kolla blocket då han är ute i stugan. Han har så sakta börjat använda fler appar som tex Biltema, eniros sjökort, google maps mm. Tror också han kollar spel resultat genom svenska spels app och att på söndagar tillsammans med kaffet så kollar han den lokala tidningens hemsida då det inte kommer någon papperstidning.

Är faktiskt lite förvånad att den fortfarande fungerar efter 1års använande. Och att fadern har lärts sig den och brukar imponera på sina arbetskamrater trots att han inte är data eller pryl intresserad.

Det enda som man varit less på är att det tog så lång tid innan den fick en mjukvara som fungerar som det är tänkt. Men nu så är det en pryl som jag kommer behålla tills den går i graven.

Last edited: Nov 12, 2011
  5. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte nyligen en begagnad Galaxy Tab, använder den mest till surfning (oväntat :-). Barnen gillar att spela spel också. Med tanke på att jag fick den billigt så tycker jag den är riktigt trevlig.
    Jag har insett en sak bara: Nästa platta ska ha minst 1024 i upplösning horisontellt i stående läge. Alla websidor verkar nämligen vara designade för 1024 bredd, och det får plats för lite av en webbsida om man håller tabben i liggande läge. Detta är iofs samma problem med nya 1280*800 tabbar.

Väntar nog till det finns en ICS firmware innan jag vägar mig på att byta ut stock. Efter installation av 2.3 så blev ju tabben märkbart snabbare. Synd att det tog ett tag att återställa datorn efter installation av KIES, KIES pajade microsoft sync framework.

6. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Är riktigt nöjd med min tab. Kör overcome 4.0 @ 1.4 ghz. Grymt snabb!

Använder den mest i sängen innan läggdax för spel och surf.
    Har lagt ut den på tradera nu eftersom jag försöker ersätta den med min hp touchpad men märker redan att det blir svårt. 7" känns perfekt i storlek och vikt.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

7. shaddack

shaddack Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hallå

Använder också min Tab fortfarande och gillar den skarpt. Framförallt läser och skriver jag mail, kollar RSS feeds med Google Reader och surfar. Kollar även en del på YouTube.

Storleken tycker jag är ett plus. Större än telefonen men ändå smidig att ha med sig.

Jag kör original ROM. Jag har inte ens uppgraderat till 2.3 ännu men det skall jag göra!

8. sieri

sieri Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder min dagligen (har den som telefon). Har just nu lagt in ICS på prov, men det är ju en Alpha bara så den kommer nog ersättas ganska snart till MIUI istället men det är kul att prova på ICS!
    Jag är toknöjd med taben i övrigt!

9. hetp0st

hetp0st Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder också min dagligen som enda telefon tillsammans med en Jabra Stone2, en SE Live View och en Zenus. Tillbehören har ökat livslängden (dvs min nöjdhet) avsevärt. Kör senaste stock och är toknöjd! Jag har ingen egentlig anledning att byta men jag är lite sugen på en Note. Egentligen inget Tab-specifikt men Tasker och en Dovado 4GR med TellStick har gjort mig om än mer nöjd.

Jag håller med tidigare inlägg om storleken dock, det skulle behövas lite större skärm eller bättre upplösning för att kunna läsa morgontidningen utan att zooma/scrolla hela tiden samtidigt som den inte får plats i fickorna om den skulle varit större.

10. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Staff Member

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Jag är toknöjd med min tab. Enda är väl storleken och behovet av att alltid ha handsfree tillgängligt.

Sen så har jag alltid gillat att sätta den under prövning med test roms av olika slag...
    Beta testar mycket för dev community I xda.

Jag kan/får säga så här mycket iallafall, sälj inte taben, nått sjukt grymmt är på väg till den. Nått som kommer få den att prestera i klass med dualcore leksakerna där ute...

CM9 kan byggas av fler devs än Cedesai ;p och det finns vassa kernel tillverkare som kan skapa under... kolla bara i9000...

P1000 = större i9000...

| MIUI Powered Galaxy Tab P1000 | Tapatalk |

11. modstar

MINA ENHETER

Har också hållit utkik:) Bara längtar till 4.x kommer :)

Just nu står min tab bara i köket och agerar radio / nyhetsläsare :(

12. tompan

tompan Youth Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Byte till mig min tab igår mot ett Wii, som jag ändå aldrig spelade på. Tänkte ge den ett försök. Har testat en 8,9 i jobbet men den var lite för stor för att smidigt kunna skriva på. Den här känns perfekt i storlek, även om man hade önskat lite bättre upplösning.

Jag tänker fixa ett kontantkort (mobilt bredband) från 3 eller Comviq, för att ha som backup när man inte surfar via bredbandet hemma eller via mobilens hotspot. Någon som vet vad som kan vara bästa valet?

13. modstar

MINA ENHETER

Något med obegränsad data är ju inte fel, utan att dom sänker hastigheten vill säga.

14. phille

phille Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

En fråga. På iPhone när man strömmar musik via blåtand så står namnet på låten och artisten. Någon som vet om det går att fixa till Taben?