Dold kostnad på apps?

Diskussion i 'Applikationer' startad av pepa72, 21 maj 2010.

1. pepa72

pepa72 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är ny ägare av en android mobil och därmed en massa frågor som dyker upp.
    En fråga som jag inte hittar något om i forumet, (kanske dålig på att leta), är;
    Kan man stöta på apps som sägs vara gratis men sedan kostar pengar?
    I såfall är jag glad om någon kan höja ett litet varningens finger, då man lever som student och mer eller mindre alltid fattig. :P

tacksam för svar.
    Vänligen,
    Pepa.

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej , inget jag vet, vissa app heter Lite och då funkar de som gratis men vill man ha alla funktioner behöver man köpa pro versionen. Vissa app har en Donate version som är samma som den fria bara man betalar för att stödja programeraren.
    inom snar framtid när folk börjat använda paypal API kan man direkt i appen via paypal betala om det är så att vissa funktioner är låsta i den fria versionen .
    om det finns någon app som är spamm kommer folk snabb markera den som spam.

KORT SAGT , I MARKET FINNS INGA DOLDA KOSTNADER, du måste aktivt godkänna betalingar och du har ett dygn på att att ångra

3. pepa72

pepa72 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret! :)

4. TLink

TLink Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej det ska inte finnas några dolda kostnader då du bara betalar för appen vid ett enda tillfälle om du kommer åt en betalapp. Vi har ju just nu bara tillgång till alla gratisappar. Den enda kostnaden som då böra vara självklart är ju ifall appen använder ditt surf nåt men då blir ju kostnaden inte riktigt dold men kanske inte alltid vad man tror så det kan vara bra att hålla ett getöga på.

En del appar verkar vilja ha tillgång till "Internet" trots att de egentligen inte är en app som ska vara uppkopplad och hur de funkar eller varför appen använder en sådan funktion är svår att svara på men det skulle kunna ge en dold extra kostnad. Det står ju dock när man installera appen vilka funktioner den vill ha åtkomst till och då får man ju antingen acceptera det eller neka.

5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Som sagt: var uppmärksam på vilka rättigheter programmet vill ha när du installerar. Internetaccess kan ge kostnad beroende på vilket abonnemang du har. Andra saker är SMS eller att ringa samtal. Kanske självklart men ändå.