Donut på Magic?

Discussion in 'Magic' started by echt, Oct 3, 2009.

  1. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Joined:
    Aug 11, 2009
    Messages:
    811
    Likes Received:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Well byter till Hero nästa vecka men iaf, sitter och gör ett tile based äventyr bara för att testa lite och tänkte köra med "vanliga" canvas men märker att den är kanske lite för långsam om jag ska ha scrolling dock har jag bara kunnat testa den i Emulatorn som är seg i sig, går det att fixa 1.6 på Magic än?

    skulle gärna vilja se om den klarar det eller om jag ska gå över till OpenGL trots att det är 2D, tänkte ev senare porta det till full 3D men om jag ska köra mot OpenGL tar 15resor längre tid att utveckla än att bara klistra med pngs så vill vara 100% säker på att jag måste om jag ska gå direkt på det.

    Just nu är det bara en placeholder som rör sig över mappade tiles men som sagt i emulatorn så segar även det ^^

    Så finns det 1.6 till Magic? Känner inte för att utveckla mot 1.5 när 1.6 e runt hörnet.'

    EDIT:
    nvm ändra visst bara SDK till 3 från 4 så verkar det funka
     
    Last edited: Oct 3, 2009
  2. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Joined:
    Aug 11, 2009
    Messages:
    811
    Likes Received:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Gah 5-6 FPS utan OpenGL >_< knappast spelbart