Doogee S Mini - Bluetoothkrångel

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av polarenper, 3 okt 2024.

1. polarenper

polarenper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Min son på 5år har diabetes typ 1 så han har en insulinpump som styrs av en app "Mycamaps FX" på hans mobiltelefon, Doogee S Mini. Telefonen är ansluten till pumpen via blåtand.
    Mobilen har även blåtandsanslutning mot en CGM-sensor på hans arm som mäter hans blodsocker. Sensorn skickar ett värde var 5e minut till mobilen sen använder appen det värdet för att avgöra hur mkt insulin som pumpen ska ge.

Denna setup är igång dygnet runt och mobilen funkar bra förutom en störande sak.

Varje natt vid 0330 så tappar mobilen kontakten med sensorn. hjälper inte att toggla bluetooth utan jag måste starta om mobilen och starta appen för att det ska gå igång igen.
    Jag hittar inte vad detta kan bero på. Batterioptimisering är avstängt. Likaså att den får stänga appen om den inte används.
    Finns det ngn annan inställning som jag missat? Så skumt att det är vid samma tid varje natt.
    Har provat att startat om den vid läggdags men fenomet inträffar ändå.

PS Anledningen att vi har en Doogee S mini är för att vi vill ha en så liten mobil som möjligt eftersom han bär den själv i en midjeväska ihop med sin pump. Alla godkända mobiler är antingen samsung eller ligge rpå närmare 6" Vi hade en Jelly star först som funkade bra men lillasyster badade den i handfatet och då ville den inte mer.