DOOGEE T6 Pro ellerOukitel K6000 Pro ?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av ingetminne, 30 nov 2016.

1. ingetminne

ingetminne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Funderar att köpa en Kina tel . Har idag en lg g4 tycker att telefonen är ok men värdelöst bat och hänger sig lite för mkt.

Så vill ha en telefon som funkar att surfa runt med och enklare appar. Spelar inte mkt spel mest sportappar mm .

Så funderar mellan dessa 2 telefoner vilken skulle ni rekommendera?

2. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Har kollat en del på dom här Oukitel sista tiden som är ganska intressanta, åtminstone batteritid men även annat verkar bra, såsom skärmglas, dubbla SIM och IP 64.
    Oukitel K6000 Pro ser mest intressant ut i mina ögon och har fått bra omdöme. Som en brukstelefon med bra batteritid om man inte tänker ha den så länge är den nog inte fel.
    Dodgee T6 har skärmupplösning i lägsta laget men har snabbladdning som Oukitel saknar och andra sidan behövs det knappast med 6000mAh.

3. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Har också varit lite nyfiken på Oukitel K6000 Pro sista tiden, som även verkar vara den mest intressanta av dom två nämnda och faktiskt inte så dåligt utrustad med bl.a. bra skärmglas, IP 64 och dubbla SIM. Kan inte vara fel som brukstelefon om man prioriterar lång batteritid och inte har planer på att ha den så länge.
    Doogee med 720p skärmupplösning tycker jag personligen är för lågt, även om den har lite andra fördelar.

Blev en dubbelpost här eftersom jag fick springa ifrån och trodde den första inte blev inlagd.

4. brkn

brkn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Har du läst den här tråden?
    https://swedroid.se/forum/threads/oukitel-k6000-pro.132803/

Kan säga att frugan är fortfarande supernöjd med sin K6000 Pro :D

5. ingetminne

Mottagna gillanden:
    7
  6. ingetminne

Mottagna gillanden:
    7
  7. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Tack, nej den tråden har jag missat. Vad innebär det att den saknar ett band för t.ex. Tele2, eftersom jag just kör med Tele2, el. det funkar bra ändå?

Networking:2G: GSM 850/900/1800/1900MHz, 3GWCDMA 900/2100MHz, 4G: FDD LTE: 800/1800/2100/2600MHz
    Vad är det för band som saknas?

Last edited: 30 nov 2016
  8. brkn

brkn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det ska väl vara 4G och band 900Mhz som kan saknas, men tittar man här så ska 900 finnas:
    https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-oukitel-k6000-pro
    Här kan du kolla vilka band:
    http://maps.mobileworldlive.com/ - ser ut som Tele 2 kör med b.la. 800Mhz....

Just nu på Gearbest:
    http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_349081.html?wid=11

Som lite kuriosa så lyckades frugan tappa sin K6000 PRO i backen (c:a 80cm höjd) och den landade precis på hörnet, samma sida där simkortshållaren sitter, det blev som en buckla i ramen men den fungerade ändå.
    Men så efter nån vecka så stötte hon till den igen på samma ställe och då åkte ramen och simkortshållaren ut från chassit, (om man nu säger så om mobiler) då tappade den kontakt med simkortet och gick inte att ringa, sms:a eller nått.
    Med en skruvmejsel, liten hammare och fingertoppskänsla knackade jag in ramen igen och simkortshållaren och voilá, den fungerar igen!

Last edited: 30 nov 2016
  9. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Olika återförsäljare uppger olika band, el. finns det olika versioner av den kan man fråga sig.

10. ingetminne

Mottagna gillanden:
    7
    Finns det några andra alt?
    Surfar mest och kollar fb o använder några få appar. Enda kravet är att man ska kunna surfa laggfritt och även använda några appar. Bor i tel och enda tel jag varit skapligt nöjd med är z2 och lg g2 när det gäller bat tid.

Är Doogee t6 pro mkt sämre för vanlig användare ?

11. brkn

brkn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Frugan har en K6000 Pro och hon surfar och använder fejsbok, snap, kik, whatsapp, insta, swish, netflix, skype och några andra utan problem, flyter på utan lagg.
    Bra batteri tid.
    Hon använder sig av Telenor som operatör och det fungerar.

12. jotos

jotos Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Oukitel k6000 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Oukitel k6000 pro
    Telefon 2:
    Ajfån 6
    Jag rattar en k6000 PRO sedan några veckor tillbaka. Jag är toknöjd med denna telefon (och så mycket bättre än den gamla samsugen som jag tvingades leva med)

Jag uppskattar mest batteritiden, ett OS som är hyggligt nära stock och skärmen. Kollar man specen på http://www.oukitel.com/products/k/k6000-pro-51.html
    Så har den stöd för 900 bandet också

13. ingetminne

Mottagna gillanden:
    7

Vad för Samsung hade du innan och är denna bättre enligt dig ? Har en lg g4 som jag inte riktig trivs med. Hänger sig för ofta och kass bat har även bytt batt i den.

14. jotos

jotos Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Oukitel k6000 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Oukitel k6000 pro
    Telefon 2:
    Ajfån 6
    Jag hade en gammal s4 som jag genuint hatade. Kom direkt ur lådan med en massa nonsensprogram som inte gick och bli av med. Dessutom så funkade den aldrig nån gång utan en massa missade samtal osv.

Redan på den tiden så var det stock android som lockade mig mest och det var nog det som gjorde att jag tröttnade och gick på IPhone. För mig måste en telefon funka som en telefon så att säga. Tyvärr har ju iOS bara blivit sämre och sämre