Hej Androidvänner!
Här är min recension av DOOGEE Y6 Max. Del 3: Batteri och laddning:
Jag ska säga det på en gång, DOOGEE Y6 Max har inte snabbladdning oavsett vad DOOGEE säger. Det tar sin runda tid att ladda Y6 Max, flera timmar ifrån 0 till 100%. Det är inte vad jag skulle kalla snabbladdning, jämfört med riktig snabbladdning som med OnePlus 3 (s.k. dashladdning) så är det rent pinsamt långsamt.
Vad gäller batteritid så ser det betydligt bättre ut, Y6 Max har riktigt bra batteritid, den får 7409 poäng i AnTuTu:s test och det kan jämföras med DOOGEE F5 som har riktigt skaplig batteritid och fick 5492 poäng i samma test.
Jag har inte hittat någon riktigt bra batteritest i övrigt, ni får mer än gärna tipsa om en batteritest värt namnet så ska jag testa DOOGEE Y6 Max med den (jag har testat med flera appar, men inte fått fram siffror som är värt att redovisa).
Sammanfattning:
DOOGEE Y6 Max har riktigt bra batteritid, men se till att ladda enheten i tid, för laddning tar lång tid. Det är inte frågan om snabbladdning i verklig betydelse.
Vad gäller standby så klarar sig DOOGEE Y6 Max mycket bra, den drar ca 3-4 % på 12 timmar (med wi-fi ansluten), vilket är fullt godkänt.
Last edited: Dec 17, 2016