Dovado 3G router set-up problem

Diskussion i 'Off Topic' startad av TheLolligator, 8 mar 2013.

1. TheLolligator

TheLolligator Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Skulle testa att ansluta datorn till Dovado-routern här om dagen. Men det funkade inte. Förut har jag alltid kommit in på set-up sidan via 192.168.0.1 men nu slutar det aldrig ladda.

Är det något som är fel? Hur ska jag då komma in på inställningarna?
    Anledningen till att det blev så här var för att vi testade att ansluta ett annat internet och då behövde vi ändra inställningarna men detta var länge sedan.

Vad jag kan se så står det bara Dovado 3G Mobile Broadband Router på routern.

2. evening.beam

evening.beam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Först och främst måste du kolla att du ligger på samma del av nätverket, dvs du bör rimligtvis ha en subnätmas på 255.255.255.0 och en ipadress som är 192.168.0.x.

Om nu detta är fallet så bör du vidare kontrollera att ingen annan enhet har samma ip-adress (konflikt), det är lite svårare eftersom du måste gå igenom alla i nätverket, alternativt be din dhcp server ge dig en ny fräsch ip-adress och återigen kontrollera att du fått en giltig adress.

Nästa steg är att helt enkelt boota om din dovado router om den nu inte svarar korrekt.

Får du ingen kontakt nu heller så sätt en kabel mellan din dator direkt till den och då bör det fungera. Gör det inte det så är det läge att kolla med verkstad eller köpa ny.

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Försök ta reda på om det går att göra en hård reset / "factory reset" för att återställa till original inställningarna. Görs ofta genom att hålla inne en reset-knapp länge eller samtidigt som man sätter i strömsladden.

4. breakman

breakman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Börja med att öppna en kommandotolk och kör kommandot:
    ipconfig /all
    Där kollar du efter en rad där det står gateway, den IP-adressen bör vara din router.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo det första man alltid gör om man köpt en router är att besöka en routers hemsida och kolla firmware.

http://www.dovado.com/index.php/support/firmware/

Jag kör själv en Tiny men den är värdelös som router så jag kör den bryggad för full 4G-hastighet och sedan sköter en ASUS RT-N66U av routningen.

"rock-solid" !