Downgrade av Android 4.1.2 till 2.3.nånting!

Diskussion i 'Allmänt' startad av juhani_, 28 september 2013.

1. juhani_

juhani_ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet hur man gör en "downgrade" på android-telefoner? Har en helt ny olåst Xperia Go, och vill kliva ner från 4.1.2 till något i stil med 2.3.nånting! 4.0 - 4.1 och uppåt drar ju nåt fruktansvärt mycket batteri! Det är enda anledningen till att jag skrotar allt vad 4.0 och uppåt heter!

Jag är fullständig nybörjare vad gäller att konfigurera/ändra något i telefonen, åtminstone vad gäller Androidsystemet!

Tack på förhand!

2. mEmNiC

mEmNiC Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Varför inte lägga in custom rom? Och hur ny är telefonen? Tar lite tid innan batteriet kommer till sitt esse

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

varför inte lägga lite tid på att leta upp vad som faktiskt drar batteri ist ?
    jag blir av med ca 0.9% per timme och kör 4.1.2 på min note 2 just nu.
    på min nexus kör jag 4.3 och har ungeför samma loss... 08-1.2% per timme beroende på.

Sleepwalk gillar detta.
  4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

gsam battery monitor
    better battery stats
    wakelock detector

kolla med dom apparna så hittar du säkert anledningen till att det drar som fan..

samt kolla igeonom google settings eller google inställningar om du kör svenska system och kolla igenom alla nya syncsettings för det är en del.. synkar du en uppsjö med appdata har du förmodligen hittat boven i dramat.

5. juhani_

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telefonen är tre veckor gammal! Hur lägger man in en Custom-ROM? Är det riskfritt?

6. juhani_

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör STAMINA-läge (optimerar telefonen för bättre batteritid), sen kör jag även låg ljusstyrka på displayen. Är som sagt helt novis, så "enkla" guider, tips och tricks uppskattas :)
    Hur dödar jag enklast appar som bara ligger i bakgrunden och tickar? Behöver jag ens göra det? Vilka är onödiga att ha i drift osv? Hur kollar jag vad för appdata jag synkar? MVH

7. TheWierd

TheWierd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telenor, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Telia
    Seriöst, hur jvla svårt är det att ge personen info vad han/hon frågar efter?
    Alltid massa frågor och *.
    Jag hade en Xperia Neo som blev en brick när jag gick til JB.

Här har du forumet för Xperia Go på XDA-Developers. Tyvärr får du leta igenom trådarna efter den ROM'en känner för. Där finns även info om hur du går till väga.
    http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1830

Lycka till.

Last edited: 29 september 2013
  8. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Jag hade precis samma fel med min Go. Ics var helt värdelöst på Go:en. Jag hämtade en .TFT fil med gingerbread som jag flashade med hjälp av ett program som heter flashtool som du kommer hitta länkar till på XDA.
    Jag hoppas du hittar det du letar efter i länken ovan. Dom andra killarna med note osv vet inte hur du lider ;)

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk 2

9. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2.228

MINA ENHETER

Inte helt riskfritt. Oftast försvinner tydligen garantin också. (Vilket jag iofs tycker är fel)

10. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9.239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Var medveten om att "stamina" läget på Sony telefoner kan göra din smartphone till en dumbphone då den stänger ned processer när skärmen är avstängd. Så du kanske t.ex. inte får dina mail/whatsapp mess förens du sätter på skärmen igen. Tror dock man kan lägga till undantag?

Men den funktionen känns lite överflödig och ska inte behöva användas i mitt tycke.

Generellt behöver man inte stänga ned appar det ska systemet klara av själv. Men ibland kan en app få spånk och ligga i bakgrunden och dra batteri. Ett tips är att installera BetterBatteryStats och låta det samla info om man känner sig nojig eller tycker att telefonen drar mycket batteri. Så man kan spåra felet när det väl händer.