Downgrade av Android 4.1.2 till 2.3.nånting!

Diskussion i 'Allmänt' startad av juhani_, 28 september 2013.

1. juhani_

juhani_ Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som vet hur man gör en "downgrade" på android-telefoner? Har en helt ny olåst Xperia Go, och vill kliva ner från 4.1.2 till något i stil med 2.3.nånting! 4.0 - 4.1 och uppåt drar ju nåt fruktansvärt mycket batteri! Det är enda anledningen till att jag skrotar allt vad 4.0 och uppåt heter!

Jag är fullständig nybörjare vad gäller att konfigurera/ändra något i telefonen, åtminstone vad gäller Androidsystemet!

Tack på förhand!

2. mEmNiC

mEmNiC Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Varför inte lägga in custom rom? Och hur ny är telefonen? Tar lite tid innan batteriet kommer till sitt esse

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

varför inte lägga lite tid på att leta upp vad som faktiskt drar batteri ist ?
    jag blir av med ca 0.9% per timme och kör 4.1.2 på min note 2 just nu.
    på min nexus kör jag 4.3 och har ungeför samma loss... 08-1.2% per timme beroende på.

Sleepwalk gillar detta.
  4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1.057

MINA ENHETER

gsam battery monitor
    better battery stats
    wakelock detector

kolla med dom apparna så hittar du säkert anledningen till att det drar som fan..

samt kolla igeonom google settings eller google inställningar om du kör svenska system och kolla igenom alla nya syncsettings för det är en del.. synkar du en uppsjö med appdata har du förmodligen hittat boven i dramat.

5. juhani_

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telefonen är tre veckor gammal! Hur lägger man in en Custom-ROM? Är det riskfritt?

6. juhani_

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER