Dra bort skyddsplasten?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Hassan, 10 maj 2010.

1. Hassan

Hassan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå!
    Jag är lite rädd för att repa displayen på min nyinköpta Android-telefon, och har därför låtit skyddsplasten sitta kvar. Det fungerar perfa med navigeringen, men kan displayen skadas eller så?

2. 9070

9070 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nej! Varför skulle den skada displayen? Inte för inte som det heter skyddsplast/film. Men vore jag som dig skulle jag nog köpa riktig skyddsfilm från telebutik

3. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag måste gå ut på korståg snart och avliva människor med skyddsplast.

"Annars blir den repig"

Ja men tar du inte bort skyddsplasten så har du en ful plastfilm på!

Samma sak angående silikonskydd etc... ush.

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hassan, ta av plasten. Nu.

Din telefon klarar av det.

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag har min skyddsplast kvar. Det är dock för att jag är väldigt bra på att tappa telefoner. Min förra lur t.ex kunde man vika på nått konstigt sätt så att alla dioder på den började lysa, efter några gånger i backen. Mobilen innan det blev skärmen randig på, och innan dess badade jag i saltvatten med mobilen. Jag hadde redan efter första veckan några repor på skyddsplasten som sitter på nu. Mobilen kommer inte att skadas av att du har skyddsplasten på, men om du inte är så fummlig med den så kommer den antagligen inte att behövas.

6. LiZzEn

LiZzEn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min mobil i ett halvår, och jag drog av skyddet så fort jag fick mobilen, har inte en enda repa ;)

7. Pliind

Pliind Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Fold 7 1TB
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Garmin Epix Pro Gen2
    Detta är faktiskt den första pryl jag äger som jag låter filmen sitta kvar på.. fick till och med skyddsfilm med min telefon när jag köpte den.. men häromdagen när jag satte mig ner och skulle byta film så märkte jag att den nuvarande är rätt hård ändå.. och det är bara lite bubblor i hörnet som man inte märker av särskilt mycket...

Dessutom hittar jag ingen information om skydded (invisibleSHEILD) så vet inte om det kommer bli ännu fulare om filmen enbart skyddar skärmen då det är glasyta runtom skärmen.

Men annars förstår jag dig helt och hållet då jag hatar när folk har en halv skyddsfilm (mjuka varianten) halvt liggandes på displayen..