http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/203_oeversaetter_sprak_via_mobilkameran Vad tror, tycker ni? Kommer detta verkligen fungera utan internet osv?
Nej, det kommer inte att fungera. Eftersom den tankas hem från "App Store" fungerar den inte med Android. Om du ändå skulle lyckas med konststycket att på något vis få in den i din android-lur så verkar det onödigt dyrt att pröjsa 38 spänn styck för de fåtal språkpaket som finns. Nej, kör i stället med Google Goggles, det är gratis, funkar utmärkt med din Anroid-lur och översätter mellan massor med olika språk. Google goggles använder visserligen telefonens internetkoppling, men vad skulle det vara för problem med det? Hellre den lösningen än att ha en massa lexikon-data i telefonens minne. m v h Henrik
Det enda tillfället jag skulle se någon vettig användning för det här är när jag är på semester, och då har jag ingen större lust att surfa mobilt.. Om det här kommer till Android med lite större språkutbud så kan det kanske vara intressant till semestern!