Drönare Syma X8 Pro

Diskussion i 'Off Topic' startad av 1962reppson, 23 mar 2025.

1. 1962reppson

1962reppson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag har en SYMA X8 Pro GPS-drönare, och jag har stött på ett problem när jag försöker flyga den bort från mig. Drönaren verkar flyga väldigt bra uppåt, där den stannar automatiskt vid ca 70 meter som är dess räckvidd , men när jag försöker flyga bort från mig så stannar den vid cirka 15 meter trots stark signal. Jag kan fortfarande styra den uppåt till bra höjd, men den verkar inte vilja flyga längre bort från mig än 15 meter. Räckvidden bort från mig borde väl också vara 70 meter?

Jag vet att många drönare har inbyggda säkerhetsfunktioner för att förhindra att de flyger bort för långt eller förlorar signalen vilket min har, . Men jag är osäker på om det är en inställning som går att ändra eller om detta är en standardbegränsning på denna modell?.

Jag har flyger på en öde plats utan några hinder, och drönaren verkar inte ha några problem med höjd, men när det gäller att flyga bort från mig verkar den stanna vid 15 meter. GPS går inte stänga av om jag vill testa hur den beter sig utan.

Har någon annan haft liknande problem eller vet ni om det finns sätt att ändra denna räckviddsbegränsningen bort från mig? Jag skulle verkligen uppskatta tips eller förklaringar!

Tack på förhand!