Droid Streamer

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av KarlssoN1337, 29 okt 2010.

1. KarlssoN1337

KarlssoN1337 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har håller på att utveckla en streaming site som är byggd på iWebkit (iPhone liknande) På siten kan man streama The Simpsons, Family Guy och Two and Half men (kommer att lägga till mer sedan) Kommer också ha en V.I.P. sida för mer info gå in på http://DroidStreamer.com

Arbete:
    Appen 50%

Last edited: 4 jan 2011
  2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Grymt att kunna se simspsons m.m, men kommer det inte bli problem med upphovsrätt m.m med denna app?

3. KarlssoN1337

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej det hoppas jag inte. Får la se hur det går ;) Appen kommer jag att lägga upp på Android Market så fort jag är färdig med siten. 2010-12-01 är min deadline. Men vem vet, jag hinner kanske bli färdig om bara 2veckor :P

Last edited: 29 okt 2010
  4. alexEn

alexEn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Innan du lägger upp på Market, så kan du väl slänga upp en beta här först? :)

5. KarlssoN1337

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ah de kan jag göra ;) Eftersom det kommer ta ett tag att göra siten.
    http://DroidStreamer.com funkar på Android och iPod Touch. Har inte hunnit ladda upp några klipp än...

Last edited: 30 okt 2010
  6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Är syftet med tråden att få någon som kan göra android-appen? Eller är det bara sök efter beta-testare eller enbart inputs? Jag känner mig lite lost. Om det är hjälp med appen är det bara att slänga iväg ett pm.
    Dock har jag svårt att se hur det skulle vara lagligt ur upphovsrättssynpunkt. Upphovsrättsinnehavarna verkar inte så glada på att deras verk ska vara tillgängligt för alla, är väl lite därför apps för olika play-funktioner går lite segt.

7. KarlssoN1337

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Både och. Har lagt in lite text om upphovsrätten på Droid Streamer. Kan utöka det mer senare. :P Får se om de hjälper!

jag vet inte hur Google gör med appar, men godkänner dom de precis som Apple gör ?

8. Dalla

Dalla Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Idén är visserligen bra, men jag är högst tveksam till att siten blir långlivad ifall du börjar få mycket trafik. Amerikanska myndigheter lyckades ju stänga ett gäng streamingsiter för bara några månader sedan, läs mer här

Såhär ser det ut nu

9. KarlssoN1337

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har faktiskt tänkt på det men som sagt får la se hur det går :P
    Sen "hjälper" streaming siter företag som Fox att öka försäljningen genom att fler blir fans av den serien och köper material. Och om man har tankat ett spel och gillar det mycket ska man köpa det, finns många som gör det iaf :teeth:

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Tyvärr så funkar det inte så och exemplet/argumentet är tyvärr fullt med luft. Det stjälper produktionsbolaget. För deras inkomster minskas då de inte kan sälja lika dyrt till tvbolagen då tvbolagen inte får lika många tittare, inte lika stora reklamintäkter och därmed inte kan köpa tvserierna. Då kan inte producenterna producera mer då inkomsterna inte längre finns.

Ja det är en snutta orealistiskt men jag hoppas ni förstår min poäng.

11. KarlssoN1337

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej jag förstår o_O

12. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 218

MINA ENHETER

*Plockar fram popcornen och väntar på showen när hollywoods advokater stormar in*

13. Miccey

Miccey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och i vanlig anda så finns det ingen i "andra" änden som tänker...
    Skulle dom radera gränserna så skulle intäckterna öka..

14. DroidStop

DroidStop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Halloj igen!
    Jag skulle kunna tänka mej att ge dej källkoden till min app. Är du intresserad så hojta till, jag kan även bistå med ev. hjälp över hur den är uppbyggd om det behövs. Jag är inte säker på hur jag kommer att göra med mina domäner AndroidVideo.mobi, .se .nu, men eventuellt du kan få ta över dem också men i sådana fall önskar jag att de avsnitt/serier som redan finns med YouTube som källa bibehålls och uppdateras.