DroidSrc.se

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av _booty, 7 okt 2010.

1. _booty

_booty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Hejsan alla!

Jag ber om ursäkt redan nu men det blev visst ett långt inlägg, men sluta inte läsa ännu :)

Jag håller på med ett projekt vid namn DroidSrc, tanken är att det skall vara en sida som inriktar sig på grafiska projekt till android såsom ikon och teman då jag inte tycker att det finns någon sida som samlar dessa på ett bra sätt. Nu skulle jag vilja ha er hjälp kära swedroidare :) Ni får jättegärna gå in på sidan, den är i ett tidigt stadium så den är fylld av buggar och en massa saker som inte går att göra ännu. Men man kan registrera sig, skapa ett projekt, ladda upp bilder till projektet, men inte redigera projektet :) Jag vet redan nu att sidan är mer eller mindre skriven på svengelska, men jag hoppas att ni kan ha överseénde med det.

Tanken med sidan är som sagt att en användare skall kunna registrera ett projekt, h*n kan då lägga till bilder och information om projektet, projektet kan även kommenteras av andra användare, "ägaren" av projektet kommer kunna lägga till andra användare som medhjälpare till sitt projekt, och de personerna kommer då också få befogenhet att lägga till bilder. Är det ett tema-projekt man skapar så skall sidan även ha versionshantering m.m.

De frågorna jag skulle vilja ha svar på från er är:

• Finns det något intresse för en sådan sida?
    • Skall den vara på svenska eller skall jag ha den på engelska istället?
    • Skall man kunna lägga upp endast grafiska grejer, eller skall man även kunna lägga upp appar och spel-projekt?

Svar gärna på dessa frågorna, men har ni några andra synpunkter eller idéer så tveka inte, är det något som folk tror det kan finnas intresse för så kommer jag fortsätta utveckla den.

Tack på förhand, och återigen så ber jag om ursäkt för det långa inlägget! <3

//_b

2. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Ingen som har något att säga alls? :-\

3. zithen

zithen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det låter som en bra idé. Jag tycker du borde skriva sidan på svenska och om det finns tid/intresse även ta in ikoner/dockor/teman från andra sidor. (Om det är tillåtet)

Sidor för appar och spel finns det tillräckligt av imo :)
    Dock en liten spalt med svenskutvecklade appar? Diskussionerna kring skapandet av apparna sker ju ofta här på swedroid så färdiga apps vore en bra sak

4. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

tack för dina tankar zithen, skall fundera på hur jag skall lösa allting så bra som möjligt :)

Vet inte om jag lyckades få fram tanken riktigt med mitt första inlägg dock, tanken är alltså att man som användare skapar ett projekt, lite som när någon skapar en ny tråd här å döper den till [ikoner] t.ex det skall alltså bli lättare att hitta grafik typ.. svårt att förklara, får fortsätta bygga så blir det lättare att förklara :D

//_b

5. zithen

zithen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej då, budskapet gick fram alldeles utmärkt, var lite trött efter jobbet bara :)
    Det låter som att du vill skapa en typ av collab där allmänheten hjälps åt att finputsa projekten.
    Kan funka rätt bra men risken finns att folk antingen använder sig av code.google (när det gäller teman?) eller helt enkelt att dela med sig av .psd när det gäller walls/ikoner.

Är hostingen gratis är det väl bara att köra på och se vad som händer,
    jag själv skulle använda det här

6. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Intressant projekt. Jag hoppas att det kan bli framgångsrikt, hela commuinityn gynnas av att kunna finna saker på ett och samma ställe istället för utspritt över halva internet.

7. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Kul med feedback, då kör jag på "tyvärr" har jag en liten knodd här hemma så det
    hinns inte med att göra så mycket på fritiden, men kommer en uppdatering imorgon iaf :)

8. Mithies

Mithies Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter som en riktigt bra idé faktiskt. Kan tyvärr inte hjälpa dig men önskar dig all lycka.

9. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Tack så mycket :)

Har laddat upp en ny version nu, man kan lägga till medhjälpare å de kan hjälpa till att ladda upp bilder till projektet, skulle vara kul om någon hade lust att registrera ett konto och lägga till ett projekt för att se om det funkar som planerat, som om någon har en stund över så gör gärna det :)

//_b

10. _booty

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Nu pushar jag lite för sidan igen, har uppdaterat den och den börjar närma sig att bli klar, så kika gärna in, har även lagt upp ett litet ikonprojekt signerat mig själv ;)

//_b