Drulleförsäkring, hur funkar det? Sumpade mobilen.

Diskussion i 'Allmänt' startad av timoat, 18 jul 2015.

1. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag lyckade sumpa min xperia z ultra beyond repair, som tur är tog jag denna gång drulleförsäkring! Det är via netoonet. Jag köpte den som fyndvara för 1800 kr, drulleförsäkringen var på en femhundring. de säljer inte min modell längre vilket är surt då jag gillade den stora skärmen.

Så här står det i deras drulleförsäkring

"du kan få en produkt som maximalt kostar upp till ursprungligt inköpspris. Med ursprungligt inköpspris menas ordinarie inköpspris fritt från eventuellt fyndpris" vilket var det jag köpte den som. So far so good right?

Vad kan jag förvänta mig nu? Välja fritt bland alla modeller upp till ordinarie inköps, pris vad nu det kan tänkas vara (räknar dom från när den släpptes för 3 år sen tex?) kommer de försöka reparera den trots att den inte säljs längre? Kan man lägga pengar emellan om man vill ha en modell som kostar mer än ordinarie priset?

Hade gärna frågat dem på chatten men den är stängd över helgen och jag tänkte att nån kanske hade erfarenhet från liknande situation.

2. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    So far so good!

Jag tror att de måste avgöra om den går att reparera eller inte. Det innebär antagligen att de först skickar den till en tekniker som tittar på den.

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 361
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om telefonen verkligen är totalskadad borde det finnas en rutin för det i butiken tycker jag. Då bör den kunna bytas ut direkt. Om inte en sådan rutin finns, eller om möjligheten finns att reparera den så kommer den att skickas iväg. Verkstäderna brukar kunna få fram reservdelar ett bra tag.

Huruvida du kan lägga mer pengar emellan för att köpa en ny, eller inte måste du kolla med NetOnNet. Skiljer sig nämligen ibland beroende på när försäkringen är tecknad.

Inköpspriset brukar vara det som var när du köpte telefonen. Inte det som fanns när telefonen släpptes eller det som eventuellt hade varit idag.