DSP Manager

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av w00t, 2 aug 2011.

1. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Sedan jag bytt från cm7 så saknar jag dsp manager något så fruktansvärt.

den .apkn som finns i förstainlägget i den "officiella" tråden på xda funkar inte, går att installera men inget funkar när man väl startar.

sitter på gingerreal med semaphore kernel. någon som har någon idé eller t.o.m en fungerande apk? :)

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

byt tillbaka till cm 7 då! pronto ;)

3. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Finns ju fler dsp manager apk där ute . google is your best friend när det gäller sånt ;)

4. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

har provat 3-4st men får väl googla runt ett tag till :P tänkte om någon sitter med något fungerande. typ ni som sitter på cm7/miui/annan kan ju testa plocka ut apkn och ladda upp om ni orkar! :)

nja, batteritiden är kass och kameran värdelös :P så tror jag avvaktar! men har du någon lösning på det så byter jag :)

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

installera en vettig kamera.. stock-kameran är kass med.. och seg nåt sjukt..
    batteriet är ju culprit nummer 1 på både cm 7 och miui tyvärr men den senare har ju lovat världens åttonde underverk nu så man kan ju hoppas ;)

6. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Last edited: 2 aug 2011
    Snackhat gillar detta.
  7. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    348

MINA ENHETER

Jag kan hålla med om att batteritiden inte är den bästa man varit med om, men att kameran är dålig skulle jag dock inte vilja påstå. Testa att ladda ner Vignette från market (eller piratkopierat ifrån internet) så skall du se att det är oerhörd skillnad jämfört mot den som finns i CyanogenMod från början :D

8. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vignette har jag alltid kört med, men det är så sjukt långsamt så orkar ej med det när man bara ska upp med kameran och knäppa en bild eller två :) Dock så fungerar ju MIUI-kameran i cm7 så får se om jag orkar testa någon dag.

Tack! Dock verkade ingen av dem fungera :) Kanske beror på kernel/rom då. Så får känna mig slagen för tillfället.

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det kan ha det faktiskt ..leta efter DSP för gingerbread.. Fasen måste ni komma med sånahär frågor :P nu vill ja ju ha en förklaring till varför det inte funkar.. Nästan lust att flasha till den rom du är på bara för att testa vilken dsp som funkar :D

EDIT: denna ska vara för gingerbread http://bit.ly/lOuMXb men den är inte exakt som i CM7 /miui

Gjorde även zip fil av denna om den inte vill installera direkt via apk. http://www.2shared.com/file/Si7nOM-P/DSPmanager.html zip på sd kort installera i cwm
    Håller tummarna ;)

10. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

hehe, ska se om det fungerar. det jag är ute efter är bassbooster funktionen samt virtual sound.

dock fungerar det inte att avinstallera den versionen som jag körde in genom cwm från tidigare posten, hittar inget i apps via rootexplorer. någon idé?

edit; hittade den, tog bort alla filer som dsp manager skapat också. Installerade från din senaste post med samma resultat som tidigare. Programmet installeras men inga funktioner fungerar förutom de manuella EQ-inställningarna. Drar slutsatsen att det är kernel/rom relaterat :)

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja troligtvis är det så då dsp finns vanligtvis i cm7/miui. Men vi gjorde ett tappert försök iallafall :)

12. Svajen

Svajen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag är också på jakt efter en fungerande version av DSP Manager. Bytte precis från Cyanogenmod 7 till Oxygen, och det enda som saknas nu är just den appen.

Försökte installera en .zip-fil i Recovery efter lite sökningar, vilket resulterade i en bootloop (eller rättare sagt, bootfreeze - startskärmen hela tiden utan uppstart).

Någon som vet om man kan hitta en fungerande version till Oxygen?

edit: Har även försökt att installera .apk-filen, men det fungerar inte det heller.

Last edited: 11 aug 2011
  13. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Om du hade läst lite tidigare så borde du hittat "For GingerBread: Do Not Use the Zip...that's for Froyo ONLY" ;)

Har dragit slutsatsen att det inte fungerar till ROM's baserade på Samsungs "firmwares" utan endast på "stock" android eller till firmwares för andra telefoner. Då CM7 inte bygger på samsungs egna grejer (i helhet) så fungerar det på den.