Fråga: Dual boot, Win 8 ??

Diskussion i 'ASUS' startad av optiix, 5 mar 2012.

1. optiix

optiix Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med tanke på att man har tangentbord till så hade jag gärna velat ha Dual boot ( Android 4.x.x samt Windows 7 lr 8, alternativt Kubuntu 11.10 )!

Googlat som fan på detta nu tycker jag men jag hittar ingenting bra alls. Finns här nån expert som vet mer om detta?

Och om jag nu lyckas installera exempelvis utan dual boot, dvs enbart Windows 8 till exempel. Hur faen gör jag för att få tillbaka android vid ett senare tillfälle?? :eek: o_O

Mvh, optiix

2. Cornflakes

Cornflakes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Vad det gäller windows 8 och vad jag vet just nu så finns det ingen test version av Win 8 for ARM än.

Och när den väl släpps så kommer den endast vara preinstalled på OEM pads som Microsoft sammarbetar med. Det kommer alltså inte finnas en "Windows 8 for ARM" att köpa i butik som de andra varianterna.

Om sen modding communityt kan extracta ut en version och porta till andra pads får vi se. Men det kan nog vara lite meck med drivers osv då den versionerna endast kommer vara anpassad för just den padd:en som den säljs tillsammans med. (*kanske*, ingen vet)

Windows weekly på twit network har en full genomgång av funktionerna för den som är intresserad av Windows 8 in general. De nämner även ARM versionen.
    http://twit.tv/show/windows-weekly/250

Men visst vore det nice att multi boota win 8 på Primen :) Skulle med vilja ha det helt klart
    Time will tell

3. Norrby89

Norrby89 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

En källa på att ms inte kommer att sälja win8 arm skulle vara fint då det låter mer som spekulationer än fakta ärligt talat.. Tvivlar stort på att ms skulle missa en skanns att tjäna pengar på det viset

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

5. JPehrson

JPehrson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

6. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

"WOA will not be available as a software-only distribution, so you never have to worry about which DVD to install and if it will work on a particular PC."

Bara att börja läsa här, se till att du har en stund över bara... :)

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/...ndows-for-the-arm-processor-architecture.aspx