Jag har använt en sådan från MagicSim ett par år, funkar bra men man kan inte köra båda SIMkorten aktiva samtidigt. Adaptern har programvara som installeras automatiskt när den monteras i telefonen, och försvinner när adaptern tas ut. Då får man upp en ny app som heter Dual-SIM, var man kan göra olika inställningar och växla mellan SIMkorten.Här skapar man namn på de olika korten, t.ex det telefonnr korten har, så man vet vilket kort man aktiverar. Jag har två olika APNs som jag var tvungen att definera manuellt. Har provat med några olika kort, kort för databruk måste vara i SIM1. Installerade också en Android app som heter MultiSim, på såvis kan man välja symbol som ska visas i Notificationbaren så man kan se vilket kort som är aktiverad. Om din adapter är samma som min vet jag inte, men så funkar min. Kan vara lite svår att få inn i SIMhållaren. Jag la inn adaptern först, sen tryckte jag inn SIMkortet ovanpå. Så här ser det ut monterat i min Note 2:a, (adaptern till höger är lite annorlunda, det var en felskickad till iPhone)
Last edited: 27 januari 2016