Dual sim adapter

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Adder, 26 januari 2016.

1. Adder

Adder Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Shoppa denna grunkan men frågan är hur den funkar :)
    Säljaren svarar ej.

Någon som vet ? :)

Alt finns de någon pryl så man slipper ta ur simkortet för att byta simkort?

För att ha två simkort igång kräver hård/mjukvara och man kan inte köpa någon adapter eller dyl? 20160126_212544.jpg

2. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Det där ser ut som en krets som snarare ska sitta inuti någon mobiltelefon. Reservdel kanske?
    Men isf, till vilken mobil?

3. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

Den nedre den på bilden ska du sätta i sim-korts läsaren sen borde du kunna ha två sim i den övre (fram och baksida). Funkar nog inte på någon modern telefon tyvärr. Switcha mellan dem gör man förmodligen med en "power cycle".

4. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.263

MINA ENHETER

Jag har använt en sådan från MagicSim ett par år, funkar bra men man kan inte köra båda SIMkorten aktiva samtidigt. Adaptern har programvara som installeras automatiskt när den monteras i telefonen, och försvinner när adaptern tas ut. Då får man upp en ny app som heter Dual-SIM, var man kan göra olika inställningar och växla mellan SIMkorten.Här skapar man namn på de olika korten, t.ex det telefonnr korten har, så man vet vilket kort man aktiverar. Jag har två olika APNs som jag var tvungen att definera manuellt. Har provat med några olika kort, kort för databruk måste vara i SIM1. Installerade också en Android app som heter MultiSim, på såvis kan man välja symbol som ska visas i Notificationbaren så man kan se vilket kort som är aktiverad. Om din adapter är samma som min vet jag inte, men så funkar min. Kan vara lite svår att få inn i SIMhållaren. Jag la inn adaptern först, sen tryckte jag inn SIMkortet ovanpå. Så här ser det ut monterat i min Note 2:a, (adaptern till höger är lite annorlunda, det var en felskickad till iPhone)

SIM-adapter monterad.png

Last edited: 27 januari 2016
    dalton gillar detta.