Köpes: Dual sim Android

Discussion in 'Arkiverade annonser' started by selko, Sep 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. selko

selko Senior Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Enligt rubrik

2. GmbH

GmbH Professional Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 13T China Version

MINA ENHETER

Telefon:
    finns på netonnet ett antal modeller för bra pris

selko likes this.
  3. selko

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Tack. Jag såg bara Moto G2 Dual

4. Hankie

Hankie Infant Droid Medlem

Jag har en Oneplus 2 köpt med en Oneplus invite som är utrustad med dual simcard. Det medföljer bambooskal och flipcase som extra tillbehör. Enligt DHL-track får jag mobilen på måndag. Jag kan sälja den vidare till dig oöppnad om du är intresserad.
    5,5 miljoner personer står på kö för att få en invite så den är väldigt eftertraktad.
    oneplus.net/se

5. GmbH

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:

vad kostar denna one+ 2??

6. GmbH

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:

finns olika huawei modeller samt LG

7. Hankie

Släpper den för 5000 kr

8. selko

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Jag gav bort min invite till den för ca 10 dagar sedan. Många har fått invite och givit bort den här på forumet, så här är den inte så eftertraktad.

Den är inte aktuellt. Du borde dessutom skämmas för priset du vill ha för den

hickan, maccis, GmbH and 7 others like this.
  9. Rizze82

Rizze82 TrälDroid Staff Member

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Övrigt:
    Amazfit GTS 2
    Har en Elephone P6000 svart om det är intressant.

10. Hankie

Skämmas... Min invite var personlig kopplad till mitt e-mailkonto, så den gick inte att ge bort.
    Telefon, bambooskal och flipcover har med frakt kostat mig totalt 4486 kr. På måndag får jag ta 3 timmar komp från arbetet för att att bege mig de 5 milen hem för att kunna ta emot leveransen från DHL. 3 timmar är ungefär 900 kr för mig i förlorad arbetsinkomst. Mitt pålägg är ca. 500 kr. Förlust för mig alltså.
    Har ingen anledning att skämmas. Gör ingen vinst på detta men sysslar inte heller med välgörenhet så jag säljer något under självkostnadspris. Jag är beredd att avstå min Oneplus 2 till förmån för någon som i dag har större behov av den än vad jag har. Jag vet att jag snart får en ny invite så jag kan vänta tills dess. Är fullt nöjd med min Oneplus One än så länge.
    Har sparade bevakningar på Blocket där flera öppnade Oneplus 2 sålts för 5500 kr.

hickan likes this.
  11. selko

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Min invite var också kopplad till mitt konto, jag "lånade" ut mitt konto, användaren ändrade till sin adress och beställde och nu väntar hen in den, när den hämtas ut ändrar jag mitt lösenord igen och kontot är mitt igen.

Då borde du testa Blocket istället. Då du verkar hålla koll vad de säljs på Blocket borde du också haft koll vad de säljs för här på forumet. Ingen kommer att betala ditt pris här på Swedroid.

Lycka till!

jnsson likes this.
  12. Hankie

Tog dig på orden och gick igenom samtliga säljannonser gällande Oneplus 2 på Swedroid. Hittade sammanlagt tre stycken. I samtliga fall gällde annonserna enbart själva telefonen. I mitt erbjudande följer det med Bamboocover för 259 kr och ett flip coverfodral för 199 kr. Sammanlagt 458 kr + frakt.
    Två av annonserna begärde 4.500 kr. Det framgick inte om telefonerna var använda eller inte men i en av annonserna ser man en bild på en öppnad förpackning.
    I den tredje annonsen begärde man 3.998 kr som utgångsbud. I den annonsen stod det att mobilen var använd om än bara lite.
    I mitt erbjudande hamnar enbart mobilen på 4.500 kr. om jag drar av kostnaden för fodralen. Det motsvarar det pris som erbjuds i två av annonserna. Min telefon är då garanterat oöppnad.
    Ser inte direkt några tecken på altruism i de jag sett hittills på Swedroids säljsidor. Tar mig därför friheten att låta marknaden avgöra om jag tar överpris eller inte.

13. HasseY

HasseY Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

En röd HTC One M8 med dual SIM har jag. Köptes i Kina j våras. Är det intressant?

14. sektledaren

sektledaren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en Zopo Speed 7 Plus, hör av dig om den är intressant.

15. selko

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Lite för dyr
    Pm

16. Hankie

Jaaa du Selko... Du är en intressant person. Ser att du har varit inne på forumet men inte svarat mig.
    I går frågade du i forumet om någon har en Android dual simcard telefon att sälja. Jag erbjuder dig min Oneplus 2.
    När du får reda på mitt utgångspris är du uppenbarligen inte nöjd med det. Du hade då valet att tacka nej till erbjudandet eller om du var intresserad, lägga ett motbud. Istället väljer du att läxa upp mig... och det ordentligt. Du skriver: " här är den inte så eftertraktad. Den är inte aktuellt. Du borde dessutom skämmas för priset du vill ha för den" I nästa svar skriver du: "Då borde du testa Blocket istället. Då du verkar hålla koll vad de säljs på Blocket borde du också haft koll vad de säljs för här på forumet. Ingen kommer att betala ditt pris här på Swedroid."
    Du gör dig till talesperson för alla på Swedroidläsare och medlemmar genom att påstå att Oneplus 2 inte är eftertraktad här på Swedroid... Kommer du då möjligen ihåg vilken mobil som Swedroids läsare valde till årets bästa mobil 2014... Just det, Oneplus one.
    I din självpåtagna "väktarroll" fastslår du också att ingen kommer betala mitt pris utan du hänvisar mig till Blocket. Snacka om härskarmentalitet.
    Du tycker också att jag borde ha koll på priserna på Swedroids säljsida då jag uppenbarligen är mycket dyrare än andra säljare som erbjuder sin Oneplus 2 här.
    Jag går då igenom de Oneplus 2 annonser som finns på Swedroids säljsida och finner att jag inte alls är dyrare utan mitt högre pris hänför sig till den extrautrustning som ingår i totalpriset. Tycker därmed att jag motbevisat ditt påstående. Om du ändå står fast vid ditt påstående om mig tycker jag att det ankommer på dig att motbevisa mig.
    I annat fall vore det klädsamt att be om ursäkt för ditt utfall mot mig. Jag har dock inga större förhoppningar om det vad gäller dig. Det ingår nog inte i din sociala kompetens att var ödmjuk och erkänna fel med du får gärna överraska mig.
    Ditt utfall mot mig har gett dig 11 ytterligare gillanden. Att vara otrevlig mot andra är tydligen mer belönande än att vara snäll och generös.
    På tal om att vara generös... Ditt råd om hur man kan överlåta en invite genom att låna ut sin e-mailadress till en helt främmande person är häpnadsväckande. I bästa fall händer ingenting... I värsta fall kan denna personen enkelt kapa ditt e-mailkonto genom att själv ändra lösenordet och helt utestänga dig för att sedan härja fritt bland dina mail, göra beställningar i ditt namn...whatever. För mig handlar detta enbart om dumhet. Rätta mig om jag tänker fel men det är så jag uppfattade dit förslag.
    Om du vill härska och slå ner på andra kan jag rekommendera dig att gå igenom säljannonser och kolla upp vilka mobiler, oavsett märke som är Kinaimporter.
    Att sälja mobiler avsedda för en annan marknad är problematiskt och ofta rent luredrejeri. Hittade några Oneplus 2 som är gråimporterade. Oneplus 2 finns att köpa utan invites i Kina med omedelbar leverans. Nätbutiker som t.ex Gearbest.com eller Lenteen.fr säljer Oneplus 2 erbjuder dessa för 460 dollar, ca 3.800 kr.
    Problemet är bara det att Kinavarianten enbart har LTE-band 1/3/7. Vistas du enbart i tätbebyggda områden klarar du dig med LTE-band 7. Kommer du ut på landsbyggden har du ingen 4G-mottagning då det kräver LTE-band 8/20. Dessutom kan du inte använda dual simcard. Kinamobilen har bara ett IMEI-nummer. Hur fungerar garanti och support? Om detta nämns inget
    Min kommande Oneplus 2 är köpt med invite har LTE-band 1/3/5/7/8/20 Dual simcard fungerar och Oneplus support och garanti gäller. Dessutom är den helt oöppnad Nog måste det kännas mycket tryggare att köpa.

17. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

ZTE Blade S6?

18. selko

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Men vad skulle jag ha svarat dig i ditt senaste inlägg igår? Trådar här ska hållas fria från diskussion.

Efter flera år här på forumet vet jag att nästan alla användare är sådana som man kan lita på. Den som fick tillgång till min invite var en sådan person som jag har förtroende för och den skrev snabbt efter att jag la ut den. Jag tror på den goda människan.

Dessutom måste beställningen göras och betalas på något sätt. Bara för att hen kommer in är den ändå inte fri att göra beställningar utan att betala.

Personangrepp är väldigt fel, min sociala kompetens, eller annan kompetens för den delen heller, vet inte du efter några inlägg från min sida här på forumet. Jag kan säga att jag är mycket stolt över mig själv och den människa jag har blivit idag.

Jag är uppriktigt sagt ledsen om du tog illa vid dig, men nu i efterhand ser jag att mitt svar kan ha uppfattats spydigt. Hoppas att du godtar min ursäkt för den är från hjärtat

Last edited: Sep 20, 2015
  19. Hankie

Det är OK. Livet går vidare.

selko likes this.
  20. Kaka!

Kaka! Kid Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Telefon 2:
    Xiaomi 11 Lite 5G NE
    ROM:
    PixelOS
    Sony M4 Aqua Dual i nyskick? Köpt i juni från Orange. Komplett med låda och allt som följde med i den. Skickar även med ett Muvit Flip Folio & Krusell Frostcover också. Det sitter ett displayskydd monterat (Copter Exoglass). Prisidé typ 2000 kr? Den ligger bara och samlar damm ändå, passade inte mig alls (kameran var för dålig i mina ögon).

Annars har jag en Moto G2 Dual med flip-cover, men den har varit flitigt använd i ett år så den har blivit lite kantstött :P

Thread Status:
Not open for further replies.