Det finns ju en guide under X10-forumet här hur man fixar Dual Touch på sin X10. Jag har gjort det på min och det fungerar. Vet någon här om det går att göra likadant på X8:an?
Nej, skulle inte tippa att det funkar med x10-filen eftersom du flashar kernel.sin ;-) Sent from my X10i using Tapatalk
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=199987 According to XDA developers this file contains kernel sources including updated driver for screen, giving us dual-touch (a little crippled multi-touch). It should available in about a week or so. Yes, at last Multi-touch is coming It says for mini,x8 and x10. It means all these devices might get dual touch?
min kusin sa att dem har crackat x8 så man kan ha dual touch ... jag har ingen länk eller något bara något han läst på xda forumet Sent from my Xperia Arc. Using Tapatalk
Min systers killes syster vars väns kusin och dennes bröder har gått igenom alla x8trådar och där står det inget om detta då det onekligen är väldigt svårt för vem som helst att programmera om en display sådär rakt upp å ned. För övrigt, "my Xperia Arc" ? Edit: Glömde påpeka att det påstås att någon har sourcekod från displaydrivern som påstås komma från SE men ser inte på något sätt hur den ska läggas in än då jag tror folk är osäkra på hur den ska byggas.
Det han tänker på är säkert den här tråden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=907736 De har exprimenterat med en fil i en virtuell maskin, men inte fått den fungera än. Nej, de har provat på den och det fungerar inte med X10:ans fix på X8:an
Ser åtminstone ut som de har någonting på G i alla fall. Om de får DT att funka på X8 så är det kanon. Hoppas, hoppas....
Beror på hur man ser det. Kräver det att få in osignade filer i loadern så är de lika kört som att byta kernel på x10an. Det enda som går att hoppas på är att SE fixar, såvida de inte lyckas knäcka x8an.. // A
Med andra ord har de inte "crackat" någon x8 utan har en mjukvara de tror kan ge dualtouch på x8 och försöker få den att fungera i en emulator.