Dubbla dilemman och en fru som inte ska bli bränd!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av marcuspresident, 6 nov 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag ska snart förläng mitt abb och jag tänkte byta min Galaxy Spica mot en Galaxy S. Nu till mitt dilemma. Min fru har aldrig haft en touch-telefon(jo en Ericsson P1 via jobbet tror jag den hette med penna och mini tgb. Och här blev hon "touchbränd" -Jag ska aldrig ha en sån där touchtelefon. Slutcitat) och för henne så ska grejerna bara funka och det ska inte vara något meckande med ditten/datten(vilket jag däremot gillar).

Häromdagen och undra om min förvåning när hon öppnade för att kanske ta över min Spica-telefon trots att hennes abb sedan länge "gått-ut" och hon kan förlänga det med telefon.

Till saken, jag vill inte att hon tar över Spican för den kan krångla och vara tokseg och starta om titt som tätt och då kommer hon att dumpa telefonen i sjön. Den ska bara funka säger hon, kommer ni ihåg. Så vilken inte alltför dyr androidtelefon ska hon välja som är bättre än Spican? Ska sägas att hon är sugen på Twitter och Facebook och gillar att fotografera.

Och ska jag verkligen välja en Samsung igen trots allt strul jag haft med Spican? Har trots allt en Macintosh så det är lite småsvårt att fixa/roota med telefonen. Och jag vill faktiskt inte ha en Iphone.

marcuspresident

2. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Den enda androidtelefonen jag har erfarenhet av är min x10 mini pro och den är jag väldigt nöjd med. Jag tycker den stämmer väldigt bra in med din beskrivning. Den är inte jätteavancerad men det går bra att kolla facebook med mera på den och min har då aldrig krånglat speciellt mycket. Efter uppdateringen till 2.1 har den inte krånglar någonting och allt flyter på mycket bättre. (de gånger den har krånglat är det för att jag har meckat sönder den :P )

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.