Dubbla lurar till samma BT-headset?

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av Heimdall77, 12 nov 2010.

1. Heimdall77

Heimdall77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har förgäves försökt koppla ihop två lurar (jobbmobil+privat) till samma headset (kopior av Jabra BT3030).
    Det bästa jag lyckats med är att den kör samtal på en lur och mp3-spelaren på den andra men jag har aldrig fått den att hantera samtal på bägge.
    Det känns som det borde gå på något sätt?
    Jag måste ha ett 3.5mm jack på headsetet så det är ingen idé att ni tipsar om andra typer av headset som hanterar detta.
    En lurig tanke jag hade var om ena luren via en app kunde funka som hub för blåtanden men jag hittar ingen sådan.
    Tips mottages tacksamt.

2. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Headsetet måste stödja dubbla lurar.
    Det är en begränsningen i headsetet, och inte i luren/apps.
    Såvida du inte spoofar ena telefonens bluetooth adress till den andra.

Men absolut lättast är ju att köpa ett nytt headset.

3. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    vad menar du med kopior?
    Du ska kunna göra vad du skriver bara headsetet har stöd för multipoint, men det är ju inte säkert att tillverkaren implementerat det fullt ut..

4. Heimdall77

Heimdall77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lättast kanske men nu råkar jag ha 3st kopior av BT3030 tillverkade i Kina, identisk funktion som originalet.
    Det är inte direkt lätt att hitta headset som stödjer multipoint med 3.5mm uttag heller.
    Enligt Jabra ska headsetet stödja multipoint vilket det bevisligen också gör eftersom jag kan ansluta två telefonen men jag kan bara hantera samtal på ena luren på den andra strömmar den bara a2dp ljud.
    Med spoofa adress menar du att bägge lurarna ska "utge sig" för att vara samma telefon mot headsetet?

5. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Mitt Jabra har multipoint och har två telefoner anslutna, ena är skype från datorn och andra är min HTC Magic. Kommer inte ihåg modellnamn, men det är över 2 år gammalt och är orginal ;)

6. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Precis så, ja. Förutsatt att du inte använder telefonerna samtidigt, och att meningen med det här är att du inte orkar "nollställa" headsetet och para det varje gång du byter telefon.