Dubbla mailklienter = dubbla mail

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mufty, 18 maj 2010.

1. mufty

mufty Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag annvänder gmail och varje gång jag får ett mail så laddar telefonen ner detta medelande 2 ggr.
    1 gång till den inbyggda gmailklienten som notifierar direkt (antar push) via aviseringsfältet (swipe down) då läser jag mailet och notifikationen försvinner från aviseringsfältet och markeras sol läst i inkorgen för gmail.
    Sedan kommer meddelandet 1 gång till när telefonen vid inställd frekvens (för mig var 5e minut) syncar den inbygda e-post klienten mot mitt gmail konto. Då notifierar den detta med en siffra för antal olästa mail över ikonen "E-post" samt att den visar de nya mailen i min widget för "e-post"

Detta hade inte behövt vara ett problem men det blir det för mig. Jag skulle helt enkelt bara kunna avisntallera en av klienterna eller inaktivera den men båda klienterna erbjuder vissa saker jag vill ha. Gmail kienten: Erbjuder push vilket är ett krav för mig, notifierar i aviseringsfältet vilket jag vill MEN har nackdelen att den inte "fixar till" texten i mailet så man bara kan scolla ner utan måste även scrolla åt sidorna. Email klienten: Notifierar i min widget vilket jag vill samt att den "fixar till" mailen så jag enbart behöver scrolla ner och inte år sidorna samt erbjuder möjlighet att navigera till tidigare och senare mail när man är inne och läser ett mail (upp och ner knappar) MEN jag kan inte få den att pusha mailen, det närmaste jag kommer är manuell sunc eller var 5:e minut.

Lösningar för att slippa dessa men?

2. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det går inte att bara stänga av notifieringar på något av apparna.
    Vet ej exakt hur men tycker det borde finnas något sätt.

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det är bara gmail klienten som stöder push. Så det är bara att välja vilka features du gillar mest och välja klient. :) Har tyvärr ingen lösning som ger dig allt du vill ha.

Själv kör jag gmail, föredrar ui:t, push och stör mig inte så mycket på horisontell scroll. Får bara horisontell scroll i reklamutskick där de envisas med html-mail iofs, och de tittar jag inte så noga på ändå. ;)