Dubbla Sim kort adapter till S II Funkar det ?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Oceanic, 2 maj 2011.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det är ju tråkigt att Galaxy II inte har stöd för dubbla Sim kort. Det borde igentligen vara standard på varje mobil.. hur som helst finns det adapters som ska lösa detta.. Det finns en Galaxy S, frågan är om denna funkar till S II, och i sånnafall vart köpar man den ?

    http://www.youtube.com/watch?v=PssrrYBO-KQ

    Jag har kollat runt ganska mycket nu i denna djungel av av abonnemang...
    Det varkar dock som de abonnemang till mobilsurf är mycket dyrare och ofta mycket långsammare bandbredd jämfört med abonnemang till mobiltbredband.

    Tills jag såg detta att man kunnde köra med dubbla sim kort hade jag tänkt ha telenor sura Plus (3mbit/s) för 129 kr. (deras abonnemang med 10 mbit/s kostar 249kr)

    Bredbandsbolaget har dock Mobilt Bredband 6 mbit/s for 99 kr
    Och ett snabbare abonnemang upp till 16 mbit/s för 119.

    Och vad jag har förstått rätt så är bredbandsbolaget = Telenor ?


    Det vore ju underbart om man kunde köra Brendsbolaget för mobilsurf (med vpn) och sedan något kontantkort till att ringa och sms...vill gärna vara så anonym som möjligt.

    Dessutom i och med att jag är kund hos bredbandsbolaget kommer jag få rabatt på det mobila bredbandet. Vilket gör det väldigt billigt.

    Och vad tror ni om virtuella simkort i framtiden..vad jag hört ska det var möjligt att göra... nu menar jag inte att göra något olagligt men det skulle möjligöra att man skulle kunna använda ett stort antal olika abonnemang samtidigt t.e.x...enligt några på Android forumet ska det vara möjligt i teorin att återskapa en virtuell kopia av simkortet i minnet på telefonen...men denna tråd jag hittade var från 2009..men vore intressant att höra om det gjorts några framsteg på den fronten.
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Undrar också...om man med dessa adapters kan använda båda sim korten samtidigt... vore ju t.e.x tråkigt om man inte kan ta emot samtal samtidigt om man surfar med det andra sim kortet ???
     
  3. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Nej, du har bara en radio i telefonen så du måste byta sim-kort vilket ju visades i videon. För att båda SIM-korten ska kunna vara online samtidigt krävs det 2 radio-delar i telefonen och det är vanligast bland de kina-kopior som brukar finnas.
     
  4. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  5. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Bredbandsbolaget är ju ett företag som ägs av Telenor, att jämföra med Halebop som inte är ett eget företag utan bara ett varumärke som Telia äger. Så det är ju inte mer konstigt att priserna skiljer mellan Telenor och Bredbandsbolaget än mellan Telia och Halebop.
     
  6. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Dom har dessa bolag för att rikta sig till olika kundgrupper(Studenter, ungdomar, SMSare etc).
    Allt som Halebop "tjänar" går till Telias vinst, BBB och Glocalnet går till Telenor osv.
     
  7. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Om man har dubbla sim kan man ha två olika leverantörer eller måste man ha samma?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  8. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Om man inte kan ha olika leverantörer så är det ett stort fail enligt min mening. Då är det ingen idé med dubbla simkort, om man inte har ett jobb-sim och ett privat.
     
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    frosse87: självklart kan du ha olika...Kan vara användbart för vissa kanske...om man t.e.x vill ha två olika telefon nummer i samma telefon... nackdelen är ju dock att du bara kan använda ett sim i taget..