Dubbletter av bilder efter byte av minneskort

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Prince Hamlet, 14 aug 2010.

1. Prince Hamlet

Prince Hamlet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Har fått problem med mina foton efter att jag bytt minneskort. Jag har nu dubbletter av alla gamla bilder när jag går in i galleriet och väljer alla foton. Detta skulle väl inte vara något problem om jag bara kunde hitta i vilken mapp som dubbletterna ligger i. Om jag går in i galleri så ser jag följande Album:
    Kamerabilder
    Alla foton
    Alla videor
    100MEDIA
    DCIM
    Övrigt

Albumet Kamerabilder innehåller samma sak som 100MEDIA och DCIM tillsammans och eftersom albumet Alla foton visar bilder från alla album så får jag dubbletter. Jag har försökt att med hjälp av Astro lista ut var dubbletterna ligger men jag är helt enkelt för dålig.:o

Kan jag ha gjort något fel när jag via datorn flyttade över det jag hade på gamla minneskortet till det nya? Hur blir jag av med dubbletterna?

2. Prince Hamlet

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som kan hjälpa mig...:cry:

3. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Du har nog inte dubletter, det är bara att de listas i olika kategorier i Galleri.
    Gå in i Inställningar/Standardalbum i galleri och bocka ur Alla bilder.

4. Prince Hamlet

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, jag har själv hittat den lösningen och det är ju helt okej. Men jag skulle ännu hellre vilja ta bort gallerierna DCIM och 100MEDIA eftersom de innehåller samma sak som Kamerabilder. Nya bilder jag tar hamnar för övrigt i kamerabilder.