Dumt att köpa en android 1.6?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av issa.83, 27 apr 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. issa.83

issa.83 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Är ny på det här med androidnallar och vacklar varje dag mellan att köpa en, eller inte...hihi
    Det jag främst vill ha är en riktigt bra "planerare" kalender, att göra listor, påminnelser osv.
    Funderar på det här med apparna. Om man skaffar en android-nalle med bara 1.6(tex, acer liquid, htc hero osv osv)funkar inte alla apparna till dom då?Kommer utveckling av detta operativsystem gå så fort att de nallar med bara 1.6 snart inte kommer funka att ladda ner appar till eller?

Eller vad är det som skiljer 1.6 från en 2.1 egentligen??

2. Nalleman

Nalleman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade liknande preferenser som du. En bra kalender som syncar automatiskt och listor. Det fungerade utmäkt under 1.6 och kommer säkert att göra det även framöver. Fördelar jag kan se med blotta ögat med 2.1 är i mitt fall (spica), fler hemskärmar, bättre kamera, snyggare animationer. JAg har även märkt att vissa appar flyter betydligt bättre under 2.1 Jag har i och för sig också några appar som inte fungerar under 2.1 som fungerade bra under 1.6 (tex my tracks).

Utvecklingen går rasande fort. En vissa androider med 1.5 eller 1.6 (tex samsung galaxy 7500) är i princip inte värd vatten längre för folk som är intresserade av android (läs under samsungforumet) så en sådan kan du nog få för en spottstyver om du sköter dina kort rätt. Det kanske kan vara en bra affär om du får ett pris som är tillräckligt lågt och du inte har högre krav än just listor/kalender (du kommer givetvis att kunna använda många fler appar än så!).

3. issa.83

issa.83 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oki, då är jag nog lite mer på det klara om vad jag kan förvänta mig av en android 1.6 vs 2.0/2.1
    Låter som att en 1.6 skulle räcka för mig. Funderar på en Acer Liquid, den är ju garanterad 2.1 nu närsomhelst också.

4. Nalleman

Nalleman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tror att du kommer att bli nöjd.

5. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Annars är ju Galaxy Spican billig, 2000 med Comviq kontantkort på The Phone House.
    Den har redan 2.1.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.