Fråga: Dumt att köpa SGS2 idag?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av DanielW, 29 jan 2013.

1. DanielW

DanielW Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Jag tycker min xperia ray är oerhört långsam och ska köpa en ny telefon. Är SGS2 helt ute? Jag tycker storleken är perfekt och den går att få för mindre än 3000 idag. Vill inte ha en månadskostnad på över 200. Är det dumt att köpa en SGS2:a idag?

/Daniel

2. Frigo

Frigo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Har haft min SGS2 sen den släpptes 2011. Har aldrig varit så nöjd med en telefon. Tycker faktiskt att den fortfarande håller måtten såvida du inte vill ha ett monster.

Samsung släpper väl SGS2 Plus snart om de inte redan har gjort det. Kolla på den :)

3. dr digital

dr digital Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Dumt om du vill ha den senaste luren (SGS2 Plus)
    Smart om du vill ha en suverän lur till kanonpris.

Välj själv :-)

4. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Hade en S2 tidigare, gav den till frugan och kör Ray själv. Formatet är kanon som du säger. Men att den är lite trög och skärmen trots allt i minsta laget får mej att spekulera i htc one s.

5. menigar

menigar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tycker ett köp av en I9100 idag beror helt på vilket pris du köper den för. Du får en Nexus4 idag för 4200kr och den spelar i en helt annan liga prestandamässigt för en liten skillnad i månadskonstnad sett över 2år.
    Men Nexus4 har ju vissa tillkortakommanden, ingen FM-radio(vem som nu använder det) och ingen minneskortsplats och ett inte jättestort inbyggt minne.

Är du prompt sugen på Galaxy S2 så skulle jag köpa en Galaxy S2 Plus med det större batteriet och ett minneskort vid behov. Men jämför prestanda och priser på prisjakt innan du köper nåt. Ingen här vet ju exakt hur du kommer och vill använda din telefon.

6. bradar

bradar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Vet visserligen inte prisskillnaden mellan s2 och s2plus, men vanliga s2 har också minneskortsplats samt möjlighet till att sätta i bättre batteri. Har själv en S2 och är nöjd. Hade en S3 och en HTC One x tidigare.

7. Enarmad

Enarmad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Haft min S2 i lite drygt ett år nu, och skulle gladeligen köpa en ny igen...denna börjar bli lite sliten. :)
    S3 är för stor för bekväm enhandsmanövrering, annars vore den trevlig. Men S2 funkar utmärkt. Bästa mobilen jag haft sedan Nokia E51 !

adrian_vg gillar detta.