Dustin Home

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nappandroid, 15 okt 2013.

1. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Någon som har erfarenhet av Dustin Home och hur de brukar sköta eventuella reparationer osv? Frågar därför att jag ska köpa en mobil men vet inte vart jag ska köpa den.

2. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Alltså.. Vågar du verkligen inte köpa något någonstans?

Googla

Sent from my C6833 using Tapatalk 4

3. Nappandroid

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Nej jag vågar nog inte köpa någon telefon alls ;)

Jag har läst omdömen på prisjakt och så vidare, men de flesta var flera år gamla. Vore därför kul att få höra några nyare åsikter och speciellt från er här då ni säkert har koll på detta!

4. H0gberg

H0gberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 2 XL
    Dustin är väl generellt sett en av de aktörerna som folk aldrig haft problem med. Snabba returer, skickar ofta returfraktsedlar etc.

Reparationstiden å andra sidan beror ju på verkstaden om det skulle vara som så, men ärendena som ligger på Dustins bord går ofta vääääldigt snabbt av vad jag har erfarit.

5. bradar

bradar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Kan också rekommendera Dustin. Har beställt därifrån ett antal gånger, snabb leverans och bra kundservice.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

6. kuvvet

kuvvet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    Android 14
    har köpt lur på dustin, hade problem med min lur, va i kontakt med dom å dom hjälpte mig skickade in den å sen fick jag tillbaka den efter någon vecka.

så det är inget fel på dom, :)

7. Dr4co

Dr4co Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Plus
    Håller med H0gberg här, har visserligen aldrig köp mobiltelefon från Dustin/DustinHome. Och när det väl har varit något som behövt repareras, så har det aldrig varit några konstigheter alls när jag skicka tillbaka något. Då har det bara varit att ringa dom, så har de skickat ut returfraktsedlar med posten.

Så det är bara att köra! :D

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk

8. AKERSKUUUG

AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Får stämma in med de andra som rekommenderar Dustin. Har beställt flera saker därifrån, och har aldrig haft några problem. Tillsammans med Inet, Webhallen och Komplett är de bland de mest namnkunniga webbutikerna i Sverige, och alla brukar vara tämligen bra att ha att göra med.

Som flera andra sagt så beror reparationstiden ofta till stor del på verkstaden, som valts av tillverkaren och inte återförsäljaren. Med Dustin kan du sannolikt lita på att de ser till att telefonen snabbt skickas vidare till verkstaden.

9. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Dustin är ett mycket seriöst företag. Om de bara hade haft lägsta-pris-garanti så hade jag inte använt många andra webbutiker. :P

10. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Dustin Home är toppen - speciellt om man har tillgång till studentrabatter. :D

Har aldrig haft något problem, snabba leveranser, bra kundtjänst och enkelt att returnera något om det behöver repareras t.ex.

Sent from my iPhone using Tapatalk

11. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag har handlat väldigt mycket av Dustin genom åren och jag är mycket nöjd. Bra priser, snabba leveranser och bra kundtjänst. Jag har nyttjat distansavtalslagen flera gånger och även fått ett par saker bytt på garantin.

En sak jag gillar är att dom skickar hem en retursedel och bjuder på frakten tillbaka om man skickar tillbaka något. :)

~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 ~

12. Nappandroid

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Okej vet du om Dustin och DustinHome är samma företag? :confused:

13. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 311
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Dustin är den del som jobbar mot företag och Dustin Home jobbar mot privatkunder.

Sent from my iPhone using Tapatalk

14. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Ja.
    Dustin är deras site riktad mot företag (priser utan moms) även om man kan köpa där också som privatperson och Dustin Home är siten riktad mot privatpersoner med priser ink. moms.

Samma företag.

Jag gillar Dustin. Har aldrig haft problem med dem. Köpte ett grafikkort i förrigår där. Beställde på eftermiddagen och kunde igår hämta det hos posten.

Har även haft reklamationsärenden och det har alltid gått bra. T ex skickade jag in en död Galaxy S2 och fick den tillbaka fixad inom 1 vecka. De hänvisar gärna direkt till tillverkaren för reklamation för att det går snabbare men om man insisterar så sköter de reklamationen. Jag har t ex skickat en Viewsonic skärm till Nederländerna (jag behövde självklart inte betala) och fick tillbaka en ny inom 1 vecka.

15. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Oj, vad många är sååå positiva till Dustin. Jag som är kund hos de sen ca. 20 år, och handlar åt mina kunder för mellan 100000 och 200000 om året, har en något annorlunda bild.
    + Ofta bra beskrivning av produkten
    + Snabb leverans om de har det på hyllan

- Dyrare än CDON eller Netonnet
    - Dyr, MYCKET dyr frakt
    - Levereras inte till hemmet/kontoret längre utan man får hämta själv även stora, tunga varor
    - garanti/retur: de vill inte hantera det själva utan hänvisar till tillverkarna. Detta har jag upplevt med följade märken: D-Link, Netgear, HP, ASUS, Zyxel, Samsung. Inget av de hantras av Dustin, utan du får själv ringa till tillverkarna, ordna frakt, gräva fram serienummer osv.

Så bilden är inte så entydlig.
    Mobiltelefon har jag aldrig handlat där, men rent allmänt en butik burde kunna hjälpa bättre vid problem, bara för att där finns det folk som tar dig emot, kollar varan om det är verkligen felaktig, hanterar returen, osv.
    Enligt min åsikt.

16. Dr4co

Dr4co Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9 Plus
    Ajdå, det lät inte alls så positivt! Jag kan hålla med om att det blir lite dyrare med frakten om man beställer från Dustin som företags kund, (annars är det ju DustinHome som gäller). Minsta frakt kostnad per kolli ligger väl på ca 175 kr exkl. moms. Fast då brukar det ju vara företags paket. Något som kanske inte alla privatpersoner använder sig av alla gånger för att spara in några kr på frakten. :-)

Precis som lasslax beskriver det, så kan det ta lite tid om de inte har sakerna på lager, men jag har inte upplevt att det har tagit längre tid än någon annan återförsäljare att få hem produkter som den inte haft i lager, snarare tvärtom att det gått lite snabbare än t.ex. Webhallen. :-)

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk

lasslax gillar detta.
  17. Nappandroid

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Okej eftersom telefonen jag ska köpa kostar över 2500 kr så blir frakten gratis för mig. Det jag tänker på är dock ifall de inte själva tar ansvar för eventuella servicereturer? Det var någon här innan som skrev att de ofta vill att man tar kontakt med verkstaden själv. Det låter lite oansvarligt tycker jag. Det kanske blir att jag beställer från The Phone House istället även om leveranstiden kommer bli betydligt längre men då sparar jag iallafall 100 kr.

18. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Min far har drivit företag i 10 år med i snitt 15 anställda och de har alltid handlat alla sina IT-grejer från dustin. Det rör sig om tusentals leveranser och det har aldrig krånglat för dem vad jag vet.

Jag tror att det är bland den tryggaste leverantör du kan välja faktiskt.

19. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 190

MINA ENHETER

Dustin är fan underbara. Brukar alltid välja de även om de är lite dyrare än konkurrenterna då det aldrig har varit problem med returer eller t.ex inkallade produkter. (Såsom försäljningsförbud).

20. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Som sagt, Dustin är OK för företag, men som privatkund, skulle jag gå till en fysisk butik