Någon som vet hur man får in låneböcker eller köpta e-böcker i transformern. Skulle vara gott att få med sig några böcker på semestern.
Använd Adobe Digital Editions! http://elibse.wordpress.com/2010/12/22/sa-har-lagger-du-in-kopieringsskyddade-bocker-i-din-android/
På Folkbiblioteket i Lund finns det rätt bra beskrivningar över hur du hanterar e-böcker på Android och andra plattformar. http://www.lund.se/Biblioteken/Folkbiblioteken/Medier--omlan/E-medier/ Sent from my GT-P7510 using Tapatalk
Jag kan det på min Transformer, men den är köpt i USA så jag kan inte säga att det fungerar i Sverige.
Länken som Alexm hänvisar till värkar kanon frågan är bara hur jag monterar Transformern som "diskenhet". Valmöjligheten kommer inte upp här som den gör på min Desire.
Jag använder amazon kindle, det funkar perfekt. Supersmidigt att köpa böcker, även om jag tycker det är en smula dyrt i förhållande till pocket (bara marginellt billigare).
Detsamma gäller statsbiblioteket i Göteborg, det finns bra och tydliga instruktioner på deras hemsida och du kan låna direkt där.
Man kan tanka hem e-böcker och bara copy pastea in på plattan så indexeras dem automatiskt av myLibrary, böckerna är i stort sätt alltid packade med både .epub och .mobi för kindle respektive myLibrary. För böcker på engelska finns det paket med 10tusentals på demonoid.me och finns även på dem flesta andra allmänna torrent trackarna. Finns lite svenska trackers som sparvar som har böcker på svenska. Orkar man leta kan man ju självklart hitta på tpb också.
Väcker liv i en gammal tråd men tycker det är onödigt att starta en ny: Går det inte att direkt från plattan att låna hem böcker från Elib (elektroniska bibliotekets hemsida) eller måste jag först tanka ner till PC och sedan dra över till plattan? Jag prövade en annan klient Aldiko (?) på plattan och där kunde jag direkt komma in i Elibs databas, efter att jag skrivit in adressen, och låna men jag hittar inget liknande alternativ för Mylibrary (som jag föredrar framför Aldiko).
Jag fick ladda hem filen som man fick från bibblan. Döpa om den till acsm och sen öppna den med mylibrary. Sent from my Optimus 2X using Tapatalk
Hej och tack för svaret. Tyvärr får jag det inte att fungera.;( Är det ingen som har något annat tips? Jag föredrar verkligen MyLibrary framför andra klienter.
Hur ser det ut med e-böcker?? Är det så bökigt som det verkar?? Finns det ingen app man kan ladda ner och sen komma åt låneböcker lätt via något bibliotek?? Tacksam för svar!!
Jag tar hem böcker direkt från Stockholms stadsbibliotek. Regga ett konto på adobe enligt instruktionerna, installera Aldiko (jag körde premium och har inte testat gratisversionen). Sen är det bara att köra, inga konstigheter. Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk