Är det någon som vet hur man kan läsa lånade böcker i sin Galaxy Tab 10.1? Jag har lånat böcker från biblioteket på min bärbara utan några problem. Men jag får det inte att funka med tabben, trots att jag försökte enligt Elibs anvisningar. Någon som har tips? Tack på förhand!
Böckerna är i epub-format men är skyddade. Man kan låna dem via elib.se med biblioteketslånekort. Jag försökte att ladda ner dem direkt till min platta men då öppnas det en websida med en massa text. Jag har Aldiko (med DRM-konto). Försökte också att flytta dem från bärbaren till plattan, fungerade inte heller....
Finns det ingen motsvarighet till Bluefire Reader till Android? Så här lägger du in kopieringsskyddade böcker i din iPad/iPhone « Elibs blogg
Har inte hunnit testa om dom funkar , kan vara värt ett försök, sök på market efter: Aldiko Book Reader alt Moon+ Reader
Jag läser i Aldiko, men kommer inte ihåg om jag möjligtvis valde pdf istället för epub när jag hämtade boken. Kan kolla när jag kommer hem om ingen annan har något bra förslag
Vad var det som inte funkade när du försökte flytta från bärbara till plattan? Jag har synkat över epub-böcker med Kies och läst med den inbyggda eboksläsaren, men jag vet inte om dom var kopieringsskyddade.
Jag gjorde som det står här: Så här lägger du in kopieringsskyddade böcker i din Android « Elibs blogg. Men Aldiko dyker inte upp i Adobe Digital Editions på min dator när jag försöker överföra boken från datorn till plattan. Ej-kopieringsskyddade böcker är inget problem. Jag kopplar plattan till datorn och den läsas som en diskenhet.
Läser du med Adobe Digital Editions? Jag startar Aldiko när jag ska läsa och lånar direkt i Aldiko också. Kan det vara skillnaden kanske?
Jag har Aldiko i plattan. När jag försöker att låna direkt (via elib.se) får jag bara upp en konstig sida i browsern :-( Fattar ingenting :-)
En konstig sida i browsern? Med massa konstig text? Låter som att MIME-typen inte kunde fastställas ordentligt för filen i fråga, så därför tar webbläsaren och visar filens innehåll istället. Försök långtrycka på fillänken och välja "Spara" eller motsvarande.
Jag försökte och först fick jag flera felmeddelanden. Men då plötsligt fungerade det :-) Tack så mycket för hjälpen!
Man kan koppla sig till Elib inne i Aldiko och då får man ner boken direkt i Aldiko. Kopplar man sig till Elib via Adobe Digital Editions så kan man få en genväg istället för att få boken nerladdad till Adobe Digital Editions. Det finns lite hjälp att få här om det är någon mer som har problem Så här får du in e-böcker i din Android « Elibs blogg Så här lägger du in kopieringsskyddade böcker i din Android « Elibs blogg
När jag försöker låna på bibliotek och kommer till en sida där det står att jag skall klicka på länken för att hämta boken får jag bara upp en textsträng på ett par rader som börjar på urn:uuid..... och sedan sökväg och saker. Har försökt allt möjligt med den men får'inget liv i den alls. Jag har en telefon med Aldiko'och där funkar det att koppla ihop med Usb och överföra, men med Taben verkar det totalt omöjligt. Eller så är jag helt knäpp och har missat något. Ideer? Sent from my GT-P7500 using Tapatalkf