Problem: E:Can't mount /emmc/

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av alex97k, 26 jul 2013.

1. alex97k

alex97k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej! Skulle flasha lite roms idag. Så jag installerade cwm via Odin med Speedmod Kernel (speedmod-kernel-s2-jb-k5-8-Odin). När jag skulle sedan flasha Super Nexus (SuperNexus-2.0-i9100-M1) så säger recovery: "E:Error on /sdcard/SuperNexus-2.0-i9100-M1.zip [ny rad] (Status 7)

Tänkte det var fel på filen och testade starta mobilen, allting funka som innan. Så jag testar att ladda ner Cyanogenmod 10.1 nightly (cm-10.1-20130725-NIGHTLY-i9100), och det blir samma fel igen. Så då läser jag guiden igen och ser att det står specifikt "Flash from internal SDcard", tänker då att det är det jag gjort fel, filen ligger på det interna SDkortet men jag har försökt flasha från "choose zip from sdcrad" och inte "-internal sdcard".

När jag då testar att flasha där ifrån så får jag felet "E:Can't mount /emmc/
    Kollar på xda och ser att man kan testa att mounta (svengelska) /eemc i "Mounts and Storage" menyn så testar det och får felet "Error mounting /emmc!

Lite info från "About phone"
    Android: 4.1.2
    Baseband: I9100XXMS2
    Kernel: 3.0.31 hardcore@speedmod-s2-jb #k5-8 SMP preempt Fri Apr 19 00:36:10 SGT 2013
    Build nr: JZO54K.I9100XWLSS

Vet att det är mycket info så kanske detta blir motivation för er: Försöker göra detta så jag kan använda S2:an istället för min iPhone 5.

Tack i förhand!

2. alex97k

alex97k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

*fixat*
    Fel: problem med flertal clockworkmod releases