E-mail appel slutar att synca

Discussion in 'Nexus S - Allmänt' started by Kindis, Jul 14, 2011.

1. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett irriterade fel som varit med enda sedan N1 telefonen men nu börjar jag tröttna då det blivit värre.

Jag använder den inbygga e-mail appen för att synca min mail som jag har i BPOS. Jag syncar var 15 min och rätt ofta så slutar appen att synca.
    Det enda sättet jag ser detta på är om jag går in i appen och trycker Refresh. Då skall man se att den gör en refresh men det händer inget. Nu har jag kommit på att om jag väljer folders och sedan backar ur appen och går in igen så kommer den igång. Detta verkar hända om jag skulle få en störning på 3G och det känns som sessionen hänger sig helt och då jag har Tele2 som operatör så innebär det att 3G inte alltid fungerar ;)

Någon annan med samma problem? Misstänker att det är ett problem i själva mail appen ifrån Google. Frugan med en Sensation har inte detta problem alls.

2. otto

otto Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du testat en annan mailapp? K9 tex. Imap eller pop?

3. calanbalan

calanbalan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ingen aning vad ditt problem beror på men standardmailappen är ju en mindre katastrof imo. Pissiga mailklienter är vad som får mig att längt tillbaka till WP7. Med det sagt så kör jag Kaiten Mail nu som jag tycker är den överlägset bästa. Om den hade stöd för Active Sync oxå så vore den en 10 poängare (vad gäller Android e-post appar i vart fall).

4. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har inte testat någon annan då jag behöver Active SYnc stöd. Men jag håller helt med om att den suger i Android. WP7 klienten är bra men den kommer bli ännu bättre snart.
    Det blir till att köra en annan klient helt enkelt. Någon som har tips på en bra mail klient som fixar EAS utan problem?

5. calanbalan

MINA ENHETER

Ja den där Exchange by Touchdown eller nåt i den stilen. Men gränssnittet var så jävla fult när jag testade den senast för nåt år sen så jag var tvungen att avinstallera den, och på screenshoten såg det inte mycket bättre ut nu senast.

6. calanbalan

MINA ENHETER

Ska testa RemoSync nu oxå, den ser ok ut om än inte lika tjusig som Kaiten Mail.