E-mail klienten

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Snapphaneklanen, 25 april 2010.

1. Snapphaneklanen

Snapphaneklanen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

E-mail klienten på min X10a fungerar riktigt dåligt tycker jag och nu menar jag inte Gmail appen utan den som heter E-post. Varje gång jag startar den måste den hämta mailen igen och den misslyckas jämt och ständigt med att ansluta. Den skickar heller inte iväg mail utan lägger dem bara i Utkorgen trots att jag har rätt inställningar och kan skicka mail ifrån Gmail appen. Är det fler som har problem med den? Ett annat problem jag har är att få mailen att visas i Timescape, kan någon förklara hur det går till. Kan Timescape bara visa mail från den kassa E-post klienten eller?

2. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Nej, jag tycker den gör sitt jobb, skickat och hämtar som den ska.
    Använder du nån task killer?
    Prova att starta om telefonen och stäng av ev. taskkillerappar och prova igen.

Jag får min epost att visas Timescape, dock när jag gick lite hårt fram med Advanced task killer så visades inte eposten där, samt en del automagiska uppdateringar slutade fungera.

3. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

E-Post klienten använder sig inte av push funktionen... gmail applikationen som jag bara kör med hämtar inte per automatik (Push) längre :( någon som vet varför?

4. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Epostklienten hämtar väl efter valt tidsintervall?
    Jag vet bara att de buggade ur när jag dödade lite för många appar som var igång med taskkillern. :)
    Men efter en omstart så funkade det som innan.

5. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja, E-Post klienten som SE fixat kör med iMap o hämtar med angivet tidsintervall som vilken pop3 historia som helst. men Gmail som följer med Android har ju push mail funktion, dvs. att den direkt pushar ut nya mail från gmail till telefonen utan att jag manuellt måste hämta dem med ett visst angivet intervall... tyvärr har det slutat fungera... orkar inte installera om hela telefonen :cry:

Fungerade klockrent i .14 och efter .16 så har den ballat ur. Har testat omstart utan att det hjälpt och kör inte med någon taskkiller alls.

6. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Gå in under settings -> Data synchronization och slå på Synchronize with G-mail om den inte är på (kan ju ha nollställts vid uppdateringen).

7. Snapphaneklanen

Snapphaneklanen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använder ingen Taskkiller och har startat om några gånger men utan resultat. Har gett upp den nu och gått över till K-9 Mail som finns på Market, funkar mycket bättre och dessutom dök mailen upp i Timescape. Dock så verkar inga nya mail dyka upp i Timescape trots automatisk uppdatering osv. Tycker detta börjar bli lite väl komplicerat att förstå sig på...

8. Evil_E

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ja du har så rätt... :-) ha ha
    Hur kunde jag missa det?

Tusen tack för hjälpen :-)