Jag har kört fast rejält och behöver hjälp av forumets läsare för att komma vidare! Problemet jag har är att jag inte kan få fram en e-post adress för en kontakt i ContactsContract. Namn och telefonnummer funkar bra, men det är just e-post adressen som inte funkar!
Jag skulle uppskatta om någon kunde kolla genom min kod och se vad det är jag har missat eller kanske gjort felaktigt.
När jag kör denna class så händer det inget(toast meddelande visas ej) i följande kod, vilket är orsaken till att det inte blir någon sträng med e-post adressen. Varför är för mig en gåta! Jag har försökt med alla möjliga kombinationer! 
Code:
while(emails.moveToNext()){
contactEmailAddress = emails.getString(emails.getColumnIndex(ContactsContract.CommonDataKinds.Email.DATA));
Toast.makeText(Activity_3.this, contactEmailAddress, Toast.LENGTH_SHORT).show();
}
Här följer hela klassen med den fullständiga koden.
Code:
public class Activity_3 extends Activity {
ListView listView;
@Override protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R.layout.activity_3);
listView = (ListView) findViewById(R.id.contactList);
String[] projection = { ContactsContract.CommonDataKinds.Phone.DISPLAY_NAME,
ContactsContract.CommonDataKinds.Phone.NUMBER,
ContactsContract.CommonDataKinds.Phone._ID };
Cursor cursor1 = getContentResolver().query(ContactsContract.CommonDataKinds.Phone.CONTENT_URI, projection, null, null, null);
// From column
String[] fromColumn = { ContactsContract.Contacts.DISPLAY_NAME };
// To view
int[] toView = { R.id.contactItem };
startManagingCursor(cursor1);
ListAdapter adapter = new SimpleCursorAdapter(this, R.layout.activity_3, cursor1, fromColumn, toView);
listView.setAdapter(adapter);
listView.setOnItemClickListener(new OnItemClickListener() {
public void onItemClick(AdapterView<?> adapter, View view, int position, long id) {
String[] projection = { ContactsContract.CommonDataKinds.Phone._ID, ContactsContract.CommonDataKinds.Phone.DISPLAY_NAME, ContactsContract.CommonDataKinds.Phone.NUMBER,
};
Cursor cursor = getContentResolver().query(ContactsContract.CommonDataKinds.Phone.CONTENT_URI, projection, null, null, null);
cursor.moveToPosition(position);
String contactId = cursor.getString(cursor.getColumnIndex(ContactsContract.Contacts._ID));
String contactName = cursor.getString(cursor.getColumnIndex(ContactsContract.CommonDataKinds.Phone.DISPLAY_NAME));
String contactNumber = cursor.getString(cursor.getColumnIndex(ContactsContract.CommonDataKinds.Phone.NUMBER));
String pos = Integer.toString(position);
String contactEmailAddress = "?";
//Email
Cursor emails = getContentResolver().query(ContactsContract.CommonDataKinds.Email.CONTENT_URI, null, ContactsContract.CommonDataKinds.Email.CONTACT_ID + "=" + contactId, null, null);
while(emails.moveToNext()){
contactEmailAddress = emails.getString(emails.getColumnIndex(ContactsContract.CommonDataKinds.Email.DATA));
Toast.makeText(Activity_3.this, contactEmailAddress, Toast.LENGTH_SHORT).show();
}
emails.close();
Toast.makeText(Activity_3.this, pos + " " + contactId + " " + contactName + " " + contactNumber + " " + contactEmailAddress, Toast.LENGTH_SHORT).show();
}
});
}
}