E-POST har lagt av att synka

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av KiAnKo, 7 maj 2010.

1. KiAnKo

KiAnKo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag klickar på E-POST-ikonen startar programmet men jag får inte några nya email på kontot sedan i onsdags kväll.

Kontot är IMAP (SSL 993) som kopplar upp sig mot en EXCHANGE-server och har fungerat perfekt sedan inköp.

Inga ändringar i inställningar hade gjorts...

Jag har bland annat provat följande:
    • Tryckt på MENU och sedan uppdatera. Cirkeln snurrar och tiden ändras
    • Avinstallerat apps som nyligen har installerats men inte körts ännu på telefonen
    • Raderat IMAP-kontot, startat om telefonen och sedan lagt till kontot igen. (konstigt nog kom samma redan synkade email då upp (i INKORGEN och i andra mappar) men inte några nya då jag vill synka).
    • Byter jag till en annan mapp meddelas "INGEN E-POST"
    • Jag kan skicka email som sparas i SENT och de skickas iväg och kommer fram till mottagaren.
    • Jag har via "ES TASK MANAGER" kört "KILL ALL" i ren desparation
    • Kollat alla inställningar som jag kan komma på...

Telefonen har startats om flera gånger. SIM-kortet och SD-kortet har tagit ut.

På INSTÄLLNINGAR / KONTON & SYNK har jag aktiverat BAKGRUNDSDATA, AUTO-SYNK men sedan under HANTERA KONTON visas bara min GMAIL-konton (avaktiverat AKTIER och VÄDER). Hur ser det ut på din telefon?

Väljer man där "LÄGG TILL KONTO" så finns inte POP/IMAP med - bara EXCHANGE ACTIVE SYNC, GMAIL och FACEBOOK, TWITTER. Finns det på din telefon?

Under KONTOINSTÄLLNINGAR för IMAP-kontot i E-POST har jag allt rätt: 25kB, 15min, 3dagar

Var ska jag leta?

2. pike

pike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

testa min "universalfix", se till att du har 16-17MB ledigt utrymme på luren för apps (vi snackar alltså EJ om ramminnet alltså)

3. KiAnKo

KiAnKo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Konstigt nog har verkar 3G fungerar bättre när jag lämnar hemmet eller jobbet lite oftare. Tidigar var jag tvungen att starta om telefonen (att gå via FLYGPLANSLÄGE fungerade inte). Men samtidigt så tappar telelfonen WIFI trots att jag står 2-3m från routern...

Jag kan dock inte synka oavsett om det är WIFI eller 3G på E-POST... GMAIL och allt annat synkar var 15min som tidigare...

4. KiAnKo

KiAnKo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nyss hade jag 177MB ramminne och "SD & telefonminne" är "intern telefonlagring" på 88MB.

Kan jag upp mer info via telefonen eller via ngn bra app?

5. lanilani

lanilani Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. Hampelina

Hampelina Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du prövat att lägga in E-post programmet under "Ignore"listan i Task Managern? Så att inte Task Managern avslutar E-postprogrammet varje gång det försöker starta?

7. KiAnKo

KiAnKo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag provade att ha batteriet borttaget i 10-20 min men det hjälpte inte... så jag tog bort ikonerna och annat, kolla i MARKET och fann "K9 Mail" som jag installerade.

"K9 MAIL" är mycket bättre, mer inställningsmöjligheter (lite krånglig meny för inställningarna dock). Kör även PUSH och POLL. Klarar av alias... Undermappar visas korrekt. (E-POST klara inte att visa alla undermappar)

Morgonen efter så visade dock båda programmen att det fanns nya email - E-POST hade alltså fått liv igen!!!

SÅ, nu har jag 2 program som fungerar! Dock kommer jag nog snart att ta bort E-POST och bara köra m K9 eller annnat program.

(länken du gav, gäller dem som EXCHANGE ACTIVESYNC mot EXCHANGE, jag använder IMAP mot EXCHANGE. Jag har dock samma problem som dem i tråden. Jag tror snarare problem är SYNKNINGEN i E-POST som bråkar - eller bara E-POST).

8. KiAnKo

KiAnKo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte lagt till undantag i ES TASK MANAGER (än iaf)