Problem: E-post har slutat fungera

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av the-stargazer, 11 sept 2012.

1. the-stargazer

the-stargazer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Alpha
    Hej

Nu har fått oväntade problem med min SGS2: Igår eftermiddag slutade plötsligt min Hotmail att funka ("anslutningsfel") - jag brukar använda telefonens app "E-Post" för både Hotmail och GMail. Efter att ha försökt att sparka igång den så avinstallerade jag Hotmail (och GMail) och testa att återinstallera dem igen.... timglad, timglas, timglas... time out. Det gick inte, nähä. :mad:

Det skumma är att jag kan använda apparna "GMail" och "Hotmail" från Market, men då måste jag har två appar vilket känns onödigt när det ju faktiskt finns EN app för flera epost-konto. Det ska även sägas att mejlen inte heller går att installera via telefonens app "Social Hub".

Men hur fasen kunde detta ske plötsligt? Och hur löser jag det.
    Jag har både gjort den enklare reseten (3 grr) och fabriksåterställning (2 ggr) - inget hjälper, bara timglas, timglas...

Hjälp, snälla! :eek:

2. Gero

Gero Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Fick oxå anslutningdfel igår em vid ca 16-tiden,dock endast på stock emailklienten.Verkar ha varit fel på Telias servrar.Funkar normalt nu.

3. the-stargazer

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Alpha
    Mysko... undrar om det finns en röd tråd här? Men jag har som sagt fortfarande inte lyckats få igång eposten via telefonens appar "Epost" och "Social Hub", bara via de separata apparna "Hotmail" och "GMail". Det är väl ändå himla skumt?

Var är felet, i telefonen eller hos operatören? o_O
    Några andra tips, någon?

4. Gero

Gero Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har fått tillbaka problemet igen nu på morgonen :( Ringde Telia som sa att de inte hade några problem! Undra om det kan ha ngt att göra med senaste uppdatering av 4.0.4?

5. Stinsen

Stinsen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hotmail och Gmail funkar för mig men kontot jag har i E-post-appen funkar inte längre , kan funka ibland , får mejl som skickats för 6-7 timmar sen , skumt

6. the-stargazer

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Alpha
    Meh, vad är det här?? Hur kunde detta hända plötsligt? Uppdateringen till 4.0.4 gjorde jag dessutom för hyfsat länge sen så jag fattar inte varför detta händer nu.

Hos mig har f ö inget ändrats, jag kan varken installera GMail eller Hotmail i telefonens egna "Social Hub-" eller "EPost-"app, endast de separata apparna från Market som ju tyvärr har sina brister:
    - Hotmail: Man kan inte se skickade meddelanden eller de i papperskorgen
    - GMail: Man måste ju hela tiden uppdatera manuellt för att få mejlen!

Suck :mad:

7. Fanco

Fanco Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått samma problem men tror det började den 6:e för då var det senaste mailet jag fått i inkorgen. Försökte ta bort och lägga till kontot men det funkade inte. Nu kan jag inte lägga till kontot alls. Jag uppdaterade med OTA i förrgår så det har varit problem sedan innan uppdaterningen troligtvis.

8. the-stargazer

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Z1 Compact
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Alpha

Nu har problemet plötsligt självläkt hos mig! Efter att i flera dagar testat återinstallera mejlen så har jag nu äntligen lyckats få tillbaka både GMail och Hotmail i telefonens app "E-Post"! :)

Fråga mig inte hur detta kunde hända, men mitt råd är att gång på gång testa att återinstallera mejlen. Hoppas du lyckas!