e-postadressen är ogiltig Help Im a noob

Diskussion i 'Hero' startad av ergoforcen, 9 maj 2010.

1. ergoforcen

ergoforcen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej,plötsligt kan jag inte skicka mail via mitt comhemkonto.Ta emot är inga problem,skicka med wifi på går också men med 3g får jag e-postadressen är ogiltig. Comhem är inte synkat med android så du måste ställa in adressen själv,har fått den att funka tidigare och kollat den men nej fel fel fel . Ska tilläggas att det är inga problem att skicka med G-mail eller hotmail.Någon med förslag ?

Last edited: 13 maj 2010
  2. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Okej, detta gäller väl inte din hero så fel forum.

Är det problem med dit comhem så kontakta dom isf

3. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det gäller natuligtvis min Hero
    Comhem vägrar att svara -vi har ingen telefonsupport är svaret man får hos comhems'support

4. Roughack

Roughack Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter som att dom ställt in så man bara får skicka mail via deras utgående mail-server från deras eget nät. Dvs då du sitter på wlan sitter du på comhems nät men med 3g sitter du på Tele2. Provat maila från någon annan dator med annan internetleverantör?

En lösning kan vara att använda en annan smtp-server.
    Går att länka sina andra mailadresser till gmail så man kan skicka mail från gmail och det ser ut som dom kommer från någon annan mailadress.

5. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kan vara som du säger,har för mig att wifi bara går via en comhemuppkopplad router.Tack för tipset ska länka g-mail till comhem :))

6. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Svaret fick jag efter ett tiotat samtal med tele2 och comhem,det ska vara olika "providers" på utgående och inkommande servrar , så comhem in och tele2 out.Kan jag nu bara få min Hero att låta bli att sudda ut mitt andvändarnamn och lösenord på tele2's server och automatiskt skriva in comhem's så funkar det med 3g men.... wifi går ej längre .Då är det comhem in comhem out :( Ska det behöva vara så här ? (Det funkar med dom servrar som automatiskt synkas mot android)Någon annan som @ postar och har skrivit in servrarna själv ( pop3 och smpt) Hur har ni löst det

7. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Länkat kontot till G-Mail

8. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det där är ett klassiskt problem med mail idag.

HÄMTA mail är inget som helst problem.

Men när man ska skicka så blir det problem.

En ISP kan inte tillåta vem som helst att skicka mail via deras server, eftersom då skulle det bli rena julafton för alla spammare. Alltså tillåter de bara ip-adresser i "deras eget nät" (d.v.s. från deras egna kunder, där har de ju loggar som visar vilken kund som hade vilken IP-adress vid en viss tidpunkt).

Så är du uppkopplad via Tele2 mobilt internet så ska du skicka via deras server. Men är du uppkopplad via WLAN måste du skicka via den ISP som levererar internet till det WLANet.

Detta problem slipper man om man kör SMTP-AUTH, d.v.s. inloggning även vid SMTP. Då kan man använda samma mailserver oavsett vilket nät man sitter på.

Jag har bara kört med synkning mot Gmail så jag vet inte om mailen i Hero stödjer SMTP-AUTH.

9. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

+1 - så slipper man alla såna problem med SMTP-servrar. Man kan till och med ställa in i gmail om svar på mail som kommer till din "tele2"-adress ska skickas från valfri mailadress.

10. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok men jag blir sur på att Heron ändrar mina inställningar efter ett par timmar och suddar mina andvändarnamn och lösenord ,skriver in dom som står på inkommande ,och vips så funkar det inte !!!!!!!!! Varför är Heron en telefon som bestämmer vad det ska stå i fälten? Jag blir så sur på alla som hyllar Android för sin frihet - Ha ! Jag får inte fylla in mina lösenord utan så fort jag vänder ryggen till så ändrar android mina uppgifter så att telefonen ej funkar mer

11. Nerre

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag är 99% övertygad om att inställningarna ändras av nån app du har installerat.

12. ergoforcen

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har provat att avinstalera alla appar och heron fortsätter att sudda ut mitt andvändarnamn och lösenord på utgående server och fyller i uppgifterna på ingående !!.Jag kan bara inte förstå varför ? varför ha rader att fylla i om android ändå bestämmer vad som ska stå i dom? Och dessutom så det gör så att det inte funkar! Om jag kryssar i inlogga varge gång så kommer ett svarsmedelande "Varning! serven svarar" och en ok knapp enda sättet att komma vidare är att trycka ok - detta tar dej tillbaka ett steg och du kan göra om allt i all evighet .Hjälp mig att förstå vad dom menar. Jag har nu kommit till stadiumet att jag börjar titta på iphone anonserna och tänka hur kunde jag vara så dum och köpa en android ,den funkar ju inte

13. Nerre

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Byt locale till engelska så du slipper missuppfatta saker på grund av dålig översättning.