E-sim enkelt webläsarspel baserat kring världskartan!

Diskussion i 'Off Topic' startad av Tsrug, 3 feb 2013.

1. Tsrug

Tsrug Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag kommer från ett svenskt community som lirar ett spel kallat "e-sim". Många av er känner säkert till liknande spel, erepublik vpopulus etc. Men om ni inte gör det så kommer här en kort beskriving om spelet!

E-sim är en världsimulator där kartan ytterst är spelplanen, allt i spelet tillverkas av spelarna själva. Alla är medborgare i ett land och man väljer själv sina mål. En del blir krigare, andra företagare, vissa journalister medan en del blir politiska ledare eller för den delen legoknektar som reser runt och mot betalning avgör strider.

Spelet är gratis, textbaserat och mycket enkelt, går att spela från tom den enklaste telefonen ;) det kan vara mycket tidskrävande, eller knappt kräva någon tid alls.. Väldigt lättanpassat!

Lägger även in en "ref-länk" här, den går dock inte till någon enskild spelare, utan till svenska staten. Och ni får även lite extraguld själv om ni registrerar på den!

Statens ref-länk!

Undrar ni något om spelet kan ni fråga det här, eller i e-sim :)

Välkomna! //Tsrug - Nuvarande president i e-sim-Sverige

Last edited: 3 feb 2013
  2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Länken fungerar ej.

3. Tsrug

Tsrug Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, fixade det nu :)

4. Legos

Legos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns två servers för detta spel.
    Ganska roligt med tanke på den tid man lägger ner är i princip noll i början och det går alldeles utmärkt att skapa konto på båda servrarna..
    Men det man lever för är som med många andra spel av denna sort - Communityn. :) Och som Tsrug sa så går det utmärkt att spela detta från mobilen idag.

Länk till server nummer två - Secura Vi behöver bli några fler där också. :)

5. DesireBoy

DesireBoy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Drar liv i tråden igen då Sverige behöver utöka sin befolkning!
    Registrera nu och gå in på IRC för att få en snabbstart!