Diskussion: E-SIM, när öppnar operatörerna upp?

Diskussion i 'Google Pixel Watch' startad av Qrac, 25 aug 2025 kl 13:04.

1. Qrac

Qrac Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Nokia 8
    Har haft en Samsung Warch 4 sedan den släpptes för 4 år sedan, och den funkar bra. Ogillar dock starkt att man är låst till ett fåtal operatörer för att ha esim.

Nu när man börjar kolla in pixel watch så ser man att det är ännu färre operatörer som stödjer pixel klockorna.

Varför är det så?
    Känns som en dum låsning.

Det går att hitta supportsidor hos operatörerna och forumtrådar som är 2-3 år gamla där det nämns att "vi jobbar på det".

Hur lång tid behöver de på sig?

Tre funkar inte för mig och Telia/Halebop har överpriser, vilket leder mig till att jag inte kan köpa en Pixel klocka, med LTE (som jag behöver).

Är det så svagt intresse i Sverige? Apple Watch verkar stödjas hos de flesta...

Kristy gillar detta.
  2. cobbe

cobbe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    277

MINA ENHETER

Du har Telenor och Comviq också. Låter mer som du inte är villig att betala för tjänsten.

3. Qrac

Qrac Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Nokia 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Nokia 8
    De har inte stöd för pixel watch enligt googles supportsida?

Har kört med Tele2 sedan jag skaffade samsungs klocka, då de har stöd för den, men inte pixel watch.

Edit, ursäkta menade Telenor, bpde telenor och tre avstår jag pga dålig täckning.

4. KTM

KTM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 181

MINA ENHETER

Telenor och Tele2 bygger 4G och 5G-nätet gemensamt, så det verkar konstigt att du skulle vara nöjd med Tele2 täckning men inte med Telenor.

Men i stora drag är jag nog benägen att hålla med dig, enda anledningen till att jag avstår från att köpa en smartklocka är för att min operatör (Fello) inte stödjer smartklockor. Jag är inte beredd att både gå upp i pris för mitt mobilabonnemang samt att på det behöva betala extra för ett klockabonnemang. Då avstår jag hellre från att köpa en klocka helt.

Last edited: 25 aug 2025 kl 14:16