Jag har varit i kontakt med HTC med följande fråga: och fick detta till svar: Helt plötsligt känns det inte som varken Tattoo eller Magic prioriteras att få fram Eclair till. För mig känns det som att har man inte Hero är man rökt. Ska vi ha 2.0 får vi fixa den själva?
Måste säga att jag tycker det är otroligt dåligt. Känns som om att man har blivit blåst på något sätt...
kan inte annat än att stämma in med båda föregående talare, först trodde vi att vi skulle få 1.6 med sense, sen kanske åtminstone 1.5 + sense, vilket sen verkar visa sig bli... minor bugfix? Och att vi sen inte får 2.0 heller? Nu ska man väl inte tolka för mkt ur det där svaret, det kan variera från dag till dag och från vilken support-snubbe som svarar förmodligen.. Jag fick iaf inte samma svar av htc - sverige som någon annan här på forumet fick från htc europe
Med en rootad lur och vettig recovery så går det lätt att byta ROM utan dator, så tekniken finns och fungerar. Synd att de inte tar till vara på det. Vill man verkligt gärna köra 2.0 så kommer det garanterat komma varianter, om än hemmabyggen, men väljer man en vettig ROM så lär den knappast sakna särskilt mycket. CM kommer troligen innehålla en del 2.0-godis redan nästa release, t.ex. bt-överföring.
Jag har skrivit en följdfråga som jag hoppas de tar vara på längre upp i beslutsstegen... Jag förstår hur du tänker bjoli, och är själv inne på samma spår. Samtidigt som jag uppskattar möjligheten med alternativa ROM's känns det konstigt att ett företag inte ska kunna presentera ens i närheten av likvärdiga resultat som "volontärer/hemmasnickrare/kalla-dem-vad-du-vill". Jag skickar förresten på engelska för att få den europeiska supporten... Inbillar mig att det är "tyngre" att Europa klagar, än att någon svenne sitter å e bitter.
Och har fått som svar: Jo, de lyfter frågan vidare (HURRA!) Jag hoppas att "de stora vise männen" på huvudkontoret lyssnar på den lille mannen i norr... Så spännande att de jämt önskar att vi ska kolla på hemsidan (jamenarvatrordeattvigör?? )
I ett kontakt jag hade med de så fick jag veta att man kan skicka BREV till deras utveckling avd. i Taiwan om man har direkta tekniska frågor, den som orkar kan nog skicka ett pappers brev dit!
Uj! Ja det skulle kunna funka, fast det är ju i för sig ingen teknisk fråga utan en politisk... Tror att man bör gå uppifrån om det ska bli en förbättring.
Jag tycker det är värdelöst att ingen bryr sig om oss svenska magiker! Men jag är orolig för att köra in en uppdatering ifrån HTC. I tro om att få luren "icke-rootad"
För min del är jag inte orolig över det. Bara man inte slänger in den det första man gör utan hör sig för hos xda först. Det blir säkerligen en snyggare ROM om man kan få en fin orginalbild från HTC först att jobba med. Det går ju alltid att fråga hos supporten. Jag fick ju aldrig svar på den frågan i tidigare mailkonversation, så det vore intressant att se om någon annan vet hur det kommer att bli fortsättningsvis, och isåfall gärna varför de skulle vilja klämma in något jobbigare än en perfect-spl.