Eclair till Hero 'early next year' (HTC)

Diskussion i 'Hero' startad av Farmfield, 12 dec 2009.

1. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

http://twitter.com/htc

Notera att det gäller Sprint's variant av Hero, men jag antar att den kommande ROM'en antingen går att köra på våra Hero's omoddad och/eller att den snabbt moddas till en version som gör det! :D

Merry friday and a happy new early next year!

Last edited: 12 dec 2009
  2. trasig

trasig Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

:) antagligen kommer väl den till alla hero samtidigt eller väldigt kort efter kan man ju hoppas :)

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Från Sprint låter det lite annorlunda

http://twitter.com/SprinT
    Inget datum satt men typ första halvåret 2010 kanske?

4. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

5. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Eh, vad Sprint säger är irrelevant sett till vad HTC säger... HTC skriver early next year - vilket allra minst betyder att det finns en färdig 2.x till Hero då, vilken kommer läcka, eller släppas till nån Hero, till nån operatör, nånstans - och med det bli tillgänglig iaf för de som rootat...

6. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vad HTC säger är irrelevant ifall de inte börjar hålla några av sina utlovade deadlines snart ;)

7. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Och vilken deadline har dom inte hållit?

Det enda jag har läst från HTC gäller just att dom släpper Eclair till Sprint's Hero tidigt nästa år, sen har dom inte lovat något annat såvitt jag vet - och/eller kunnat söka mig till.

Jag häpnar ibland över disinformationen som per automagi skapas genom vissa trådar/diskussioner här på Swedroid... Ni måste kolla upp vad som är sagt och inte sagt från HTC's sida istället för att spekulera - eller reagera på andras spekulationer. Och det är för er egen skull - ni kommer få magsår hela bunten, hehe...

8. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Först lovade dom 1.6 i september, sedan lovande dom 2.0 november, nu lovar dom 2.1 i början av nästa år.

(Rätta mig om jag minns fel)

9. dampen

dampen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mig vetligen lovade dom väl aldrig 1.6?

Last edited: 12 dec 2009
  10. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Du har missat helt att HTC tidigare annonserat att 2.0/2.1 kommer släppas till HTC Hero?

HTC Hero != Sprint Hero

Den "nyheten" du skapade tråden för gäller Sprint's version av Hero'n, vilket inte har så mycket att göra med den _riktiga_ Hero'n som finns på vår sida av Atlanten (och som HTC som sagt redan lovat en uppdatering för för längesedan).

Således verkar det som att du ej sökt tillräckligt länge/bra och därför bidrar till denna "disinformation" en del själv och kanske redan nu bör gå till doktorn pga blödande magsår? :P

11. Droid110

Droid110 Guest

Vi får hoppas att HTC tar tummen ur röven och släpper 2.1 för oss denna månad :)... Det är ändå bara att vänta, finns ju inget sätt att påskynda processen precis :(..

12. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jäjä... Ni får gärna länka till löften från HTC om uppdateringar om dessa nu finns. Dom har skrivit att dom inte har mer info om/när en uppdatering till 2.x kommer - vilket i sig själv inte är en bekräftelse på att den kommer alls - även om man nog kan vara ganska säker på det - men den säkerheten är ju bara spekulation, eller hur...

Så hur kan jag sprida disinformation när jag skriver att jag inte känner till tidigare officiella uttalanden om uppdateringar? Jag reagerar på att det bara slängs ut lösa citat hit och dit - för det är där problemet ligger. Länka till källorna om ni vill ge bättre information istället för att bara protestera utan ytterligare fakta...

Det här med 2.1 är ytterligare en sån grej. Finns det ens en version 2.1 av Android? Lox skrev att den han kallar 2.1 är 2.0.1 t.ex...

Och jag skulle tippa att uppdateringen till 2.x för 'våra' Hero (vet inte hur stor skillnad det är hårdvarumässigt, om ens någon) kommer inom en månad eller två, men det är ju pure speculation som sagt, hehe... Mina förhoppningar kan grusa mitt omdöme i frågan... ;D

Last edited: 13 dec 2009
  13. spazz

spazz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

http://twitter.com/htc/status/5243593307

14. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

15. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Där lovade dom Eclair, sen skrev dom att dom inte visste när och igår fick vi besked att den kommer till Sprint's Hero inom kort.

Så vilket löfte är brutet?

PS/ Diskussionen handlade om brutna löften. Jag vill bara ha ett stopp på alla spekulationer som förekommer. Mycket av det jag kallar disinformation gäller diskussionerna runt att Eclair inte kommer till Magic vilket ni kan läsa om i andra trådar jag skrivit i - för HTC har inte lämnat klarbesked om att det inte kommer till Magic samtidigt som det diskuteras hetsigt i ämnet som om dom hade det. /DS

16. spazz

spazz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är jag helt på det klara med dock tolkade jag följande:
    som att HTC inte hade sagt något om Eclair för "original-Heron". Ville bara förtydliga att de bekräftat att den vanliga Heron faktiskt kommer få Eclair och att det skedde innan Sprints Hero kom på tal.

17. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Hade inte bläddrat så långt tillbaka i HTC's twitterflöde - och inte sett flödet som källa innan - utan bara hört saker som att 'HTC sviker kunderna' och 'HTC håller inte sina löften' och dylikt men aldrig någon egentlig bakgrundsinformation - t.ex. från HTC.com som bekräftade något sådant... (och tänk på att jag inberäknar Magic-tråden, som sagt)

Kontentan är att saker inte händer innan dom händer. Löften är inte brutna innan dom faktiskt är givna - och sedan brutna - och HTC är inte värre än Apple (som nån skrev i en tråd). Och tidigt nästa år kan ju vara slutet av februari enl. HTC om vi har otur, det är ju en definitionsfråga, hehe...

PS/ Vi kanske skulle sätta upp en 'närmaste-datum-tävling' för när Eclair släpps officiellt för europeiska Hero? ;D /DS

18. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Farmfield, det verkar som att du är väldigt skeptisk till huruvida HTC kommer att släppa en uppdatering till Hero för oss européer eller inte, och du återkommer ständigt till dina påståenden att HTC inte lovat oss en sådan uppdatering.

Men som bevisat i tråden flera gånger nu, så har dom faktiskt lovat oss en uppdatering. Det dom officiellt inte gett oss ännu är ett datum för när denna uppdatering ska släppas.

Söker man dock runt så hittar man lite pusselbitar både här och där, t ex. denna information saxad från en tråd på Modacos Android-forum:

Och detta är HTC's svar på ett annat mail (från samma tråd):

Där har du för övrigt svart på vitt direkt från HTC's support att 2.1 är mer än bara en myt (som vissa verkar tro att det är). Google har också redan bekräftat att dom ämnar släppa en uppdatering (2.1) till 2.0 innan året är slut. Att HTC skulle få tillgång till denna version före allmänheten är dessutom inte helt osannolikt då HTC och Google har ett nära samarbete när det gäller Android.

http://android.modaco.com/content/htc-hero-hero-modaco-com/297267/official-hero-eclair-update-due-this-week/

19. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Google ska ju enligt rykten sedan anlita just HTC för sin egen droid.

För övrigt gäller ju "Its ready when its ready"..... :P gammalt djungelordspråk för mjukvara som efterlevs lite olika....:cool: