Eclipse byggfel om xml-editor ligger i fokus

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av gunnar-medial, 17 aug 2009.

1. gunnar-medial

gunnar-medial Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag såg den här detaljen om man editerat en xml-fil i ett Android-projekt i Eclipse (i mitt fall resursfilen "strings.xml") och ligger med den xml-editorn öppen när man startar applikationen (Run) så kan man få felet
    "Error in an XML file: aborting build."
    I det fallet ligger en tom temp-fil "strings.out.xml" kvar som måste tas bort innan man försöker igen.
    Som nämns här: http://www.anddev.org/viewtopic.php?p=25433
    så behöver man (innan man bygger/kör) flytta fokus till ett Java-källkodsfönster....inte alldeles uppenbart men bra att känna till alltså.

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Märkligt. Har aldrig råkat ut för det felet, men jag är inte förvånad. Det blir ofta fel när man editerar xml:er, och editorn läcker resurser som ett såll. Man får ofta starta om eclipse :(

3. greyhound

greyhound Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Samma här, aldrig haft det problemet!

4. gunnar-medial

gunnar-medial Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kanske bara är i Ubuntu ?
    Jag kör 9.04 med Eclipse 'Galileo' och 1.5r3-sdk.

5. Mswidi

Mswidi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

strings.out.xml har jag också råkat ut för att den spökat, och även andra .out.xml-filer, efter en del trasslande löste jag det genom att just radera out-filen...

senaste eclipse på windows7 :)

6. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag har inte haft problemet på Vista, Galileo samt 1.5r3-sdk, men det kan ju ha varit ren tur :)

7. Frohike

Frohike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack för tipset! Extremt uppskattat.

8. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Jag har haft samma problem med Eclipse i Slackware 12.2. Det gäller att hålla sig i en java-fil då man startar android-programmet i emulatorn.

m v h Henrik

9. blueWater

blueWater Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset!!!
    Har suttit ett tag och försökt lösa problemet och det funkade innan. Men inte idag.. Har fått en out.xml som jag tog bort.Men det lilla röda krysset(som indikerar fel)på projekts namn ville inte försvinna och jag fick hela tiden fel att det handlar om xml. Jag tog bort det sista jag gjorde senaste 15 min. men det hjälpte inte. Så jag startade om eclipse, hjälpte inte. Startade om datorn,hjälpte inte. Vet inte om eclipse kan ha kraschat, för det finns inte det vanliga eclipse ikon, utan en sådan som inte vet vad det skall använda för program för att öppna program, och hittar inte eclipse under kontrollpanelen. Någon som vet vad som kan vara fel? Jag följer en bok, så jag vet inte hur, eller vad jag kan ha gjort för fel..
    Förslag
    By the way, har vista och galileo eclipse

10. blueWater

blueWater Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har löst det, så här: Project ->Clean.. Valde mitt projekt -> ok. Vet inte riktigt vad som hände, men det finns kanske någon som kan förklara mysteriet?

mvh