Jag har precis börjat pilla med eclipse och SDK genom att läsa på
http://developer.android.com/resources/index.html
När jag missar nåt i koden kan jag få felmeddelandet:
"Your project contains error(s), please fix them before running your application"
Såhär kan konsolen se ut
Kod:
[2010-03-26 10:32:34 - Relative_Layout] Error in an XML file: aborting build.
[2010-03-26 10:32:34 - Relative_Layout] res\layout\main.xml:0: ERROR Resource entry main is already defined.
[2010-03-26 10:32:34 - Relative_Layout] res\layout\main.out.xml:0: Originally defined here.
[2010-03-26 10:32:34 - Relative_Layout] H:\Java\Projekt\Relative_Layout\res\layout\main.out.xml:1: ERROR Error parsing XML: no element found
[2010-03-26 10:32:34 - Relative_Layout] H:\Java\Projekt\Relative_Layout\res\layout\main.xml:28: ERROR No resource identifier found for attribute 'layoutalignTop' in package 'android'
Projektikonen får även ett litet rött kryss.
Jag rättar till problemet (i det här fallet hade jag missat understrecket i layoutalignTop) och kör programmet igen (CTRL+F11) men får samma meddelande.
För att få bort felmeddelandet har jag hittills ändrat "Project Build Target" till en annan version och sedan ändra tillbaka till den jag vill att det ska vara.
Finns det nåt annat sätt att få bort felmeddelandet? "Reset Errors" eller nåt sånt, jag har inte hittat nåt än i alla fall.