Recension: EduMobile.org: Android Course [rena skräpet]

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av mikasjoman, 29 november 2010.

1. mikasjoman

mikasjoman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej

Jag köpte EduMobile´s android programmerings kurs för några månader sedan, och jag tänkte att jag nu skulle ge en liten recension av den. Och tyvär måste jag se det som rena skämtet.

1. Marknadsföringen är ren lögn. De har varken något speciellt system för att lära ut eller något annat som de så snyggt ritar upp i sin marknadsföring.

2. Kursen känns väldigt spretig, och det saknas en röd tråd.

3. Kursen är ytterst flummig gjord av en indier som sitter och harklar sig, tappar bort sig allmänt, tappar bort vad han skulle säga, och ibland hela poängen med hela videon.

4. Om ni skall göra kursen ändå, se till att vara rejält pålästa på Java innan ni sätter igång. Minimum vore väl då att läsa boken Head First Java, som går att hitta där ni brukar hitta era böcker online (nedladdning eller köp av hardcopy - bäst enligt många inkl mig själv).

4. Märkte också nu att presentationen av varje vecka i marknadsföringen är rena bluff och båg. Det sägs t.ex. i marknadsföringen i vecka 7 är 3D graphics in OpenGL and other views, när den egentligen handlar om custom views och persistance.

Kort och gott kan jag väl säga så här om hela kursen - fruktansvärt irriterande att jag lade en krona på den. Tokirriterande indier som har spelat in den med tokdålig utrustning. Håll er undan!

Vet inget bättre än EduMobile ännu, men kursen var så dåligt gjord att det säkert är enklare att via bloggar eller böcker lära sig det.

2. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

När jag försökta kryssa bort tabben med sidan uppe öppnades en popup som tipsade om en "GRATIS ANDROID-BOK, LÄMNA INTE SIDAN DEN ÄR UNDEBAR!!!". Känns mycket som lurendrejeri, som du beskriver.